Sove igennem, hvornår?

28. september 2012

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Sove igennem, hvornår?

Hej Helen,

Hvornår kan man forvente at børn begynder at sove længere stræk om natten og hvornår skal/kan man selv gøre en aktiv indsats for dette??

Vores dreng bliver 6 måneder om 14 dage. Han spiser 2 gange om natten og får derudover også sutten nogle gange. Jeg synes det begynder at tære på kræfterne!!

Vore dag ser ca således ud:

Kl. 6 han vågner og er frisk. Han kommer over i min seng, vi putter og hygger
6.45 står vi op. Han skiftes, og leger lidt selv på legetæppet
7.30 han får flaske (spiser mellem 120 og 150 ml)
Kl. 8 puttes til lur! Han sover her halvanden til 2 timer
Kl. 10 han står op, får grød med frugtmos. Bliver skiftet. Vi leger
Kl. 12 han får flaske (spiser mellem 120 og 150) og bliver puttet til lur igen. Her sover han 1-2 timer afhængig af hvor længe 1. Lur var
Kl. 14 han står op, bliver skiftet, vi leger og han får en flaske. Han spiser dog sjældent så ...

Annonce

... meget. Måske kun ca 80-100 ml. Herfra og til kl. 18 sover han nogle gange en lille lur på 20-30 min. Andre dage gør han ikke. Men han er lidt tvær og kræver virkelig meget underholdning. Man er utrolig meget på.
Kl. 18 får han kartoffelmos og derefter en flaske hvor han spiser ca 120. Efter der er vi stadig meget på. Nogle gange kommer han i bad, andre gange leger vi bare. Han e sådan set grydeklar ved 19 tiden, men så står han op ved 5 tiden. Derfor trækker vi ham det bedste vi kan.
Kl. 19.45 får flaske spiser 150-170 ml og puttes i seng uden problemer
Kl. 23-24 får flaske spiser 150
Kl. 3 får flaske spiser 100

Ja og så forfra igen :-)

Jeg synes aftenener er tunge fordi man er helt vildt meget på og så trænger jeg snart til mere end 3-4 timers sammenhængende søvn!!!!

Han sover i tremmeseng i vores soveværelse. Vil det være en ide at rykke ham på eget værelse???

Med venlig hilsen
Mie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Krydderurter

På persille, purløg og andre krydderurter og bladgrøntsager som f.eks. spinat og salat, kan der være jord og dermed jordbakterier - selv efter grundig vask. Bakterierne kan vokse, hvis maden gemmes eller ved genopvarmning, og de kan medvirke til dannelse af nitrit. Nitrit kan reagere med blodets hæmoglobin, så det ikke kan transportere ilt rundt i barnets krop.

"Grønt drys"på varm mad må derfor ikke gives til spædbørn og småbørn. Friske krydderurter og bladgrøntsager må dog...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Hvor er det skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!

Mange hilsner
Rikke, mor til dreng på 5 måneder