Brev:
Længde på dagens lur
2. september 2012
Alder:
12 mdr.
Længde på dagens lur
Hej igen Helen.
Jeg har lige sendt dig et spørgsmål - og her kommer et til, omend noget kortere.
Min datter er i øjeblikket ved at gå fra 2 daglige lure til 1, og som jeg skrev i sidste brev kan hun de fleste dage nøjes med 1 - men nogle dage får hun stadig 2.
Den ene lur hun for det meste får er imidlertid ikke ret lang - pt. mellem 5 - 7 kvarter. Til gengæld sover hun 12-12,5 timer om natten.
Er det ok?
Hun begynder ofte at vise træthedstegn under aftensmaden ved 18 tiden, og bliver så lagt 19.30-20 - men er glad - men altså træt - indtil da.
Pga. den lange nattesøvn får hun jo samlet dén søvn hun har behov for, men er det ok at luren ikke er længere?
Jeg ville gerne hen til at hun sov 2-2,5 timerom dagen og så tilsvarende kortere om natten, da jeg tænker at det må være bedre at hun får en ordentlig lur om dagen - men skal jeg det? og i så fald, hvordan?
På forhånd tak :)
Med venlig hilsen - igen