Brev:
Ændre søvn-associationer?
16. august 2012
Alder:
4 mdr.
Ændre søvn-associationer?
Kære Helen
Tak for dine sidste råd som vi følger. Udfordringerme med hans søvn om natten bliver dog større og større. Jeg har genlæst din bog om søvn, og jeg tror problemet er søvn associationer. Fra ca 23-24 vågner han hver time (nogle gange efter kun 20 min) og kan kun trøstes og falde i søvn igen, ved jeg ammer ham. Vi har prøvet sut, sutteklud som han får med over efter amning, vugge ham i vores arme, hånd på ham etc., men han græder indtil jeg lægger ham til brystet. Nogle meget få gange kan vi hjælpe ham videre i søvnen ved at svinge ham i vuggen. Men uanset hvad kan han kun sove igen vha af vores hjælp minimum hver time.
Hvordan bryder vi det mønster på en omsorgsfuld måde?
Han er blevet tjekket ved lægen og der er ikke noget med hans ører. Vi har en kontrol-tid vedr hans mave næste uge men umiddelbart er der ikke noget, selvom han har afføring ret tit (ofte 3-4 ila natten hvilket også er med til at vække ham). Han får et par behandlinger ved kiropraktor, da han var låst i nakken. Vi er jo begyndt med skemad, og det går langsomt fremad.
Vi føler vi har en glad og tilfreds dreng. Men at vi har fået skabt nogle uhensigstsmæssige sove-vaner, som ikke er gode for hverken ham eller os som familie.
Har du nogle råd?
Tak