Brev:
Han sover dårligt om natten
28. maj 2012
Alder:
9 mdr.
Han sover dårligt om natten
Hej Helen.
Vi har mega problemer om natten med vores lille dreng på 8, snart 9 måneder. og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre, jeg (vi) har brug for hjælp.
Jeg giver lige et kort resume af vores typiske dag (vi starter kl.7 og slutter kl.7 om morgenen :
Lukas vågner ved en 7 tiden om morgenen, tit ked af det (han er længe om at vågne op). Så ligger vi (ham og jeg) lidt i sengen og han bliver smilende og glad. Så står vi op en halv time efter at han er vågnet, og inden for 30 min får vi tøj på, han bliver skiftet og så er der morgen mad. Som han ikke spiser meget af (3-10 skeer havregrød).
Når han har været vågen 2 til 2 1/2 timer (ca 9.30) får han bryst og så enten går jeg en tur i barnevognen eller jeg ammer ham liggende i sengen og så sover han der.
Så sover han i mellem 1 - 2 timer ( 2 timer hvis jeg sover med inden i vores seng, simpelthen fordi at jeg er såååå træt. )
Så er klokken omkring 11 - 12 og så får vi noget frokost (grød og mos og en masse fingermadder)
2 til 3 timer senere (ca.14.15) får han bryst igen og så bliver han puttet i barnevognen og vi triller en tur. (Han er tit meget utilfreds når han bliver lagt)
Så sover han 30-45 min (15.15) og så er han klar igen. Så får han lidt let mad (frugtmos, avokado eller noget andet).
Imellem 17.30 og 18.30 spiser vi aftensmad og så bliver han gjort klar til natten omkring 19 tiden.
Så går vi ind i sengen og jeg ammer ham liggende og tager brystet fra ham når han ikke suger mere. Så kigger han lige på mig og så schher jeg ham i søvn, med let rokken.
Nu er klokken 19.30 -20.00 og så begynder ræset, hver 30-60 minutter er jeg inden hos ham for at hjælpe ham til at komme videre i sin søvn.
kl.22-23 tiden, begynder han bare at skrige, så der går jeg i seng. for far har prøvet, men han skrig/græder bare moarrrrr. Og det eneste får ham til at falde til ro og sove igen er brystet (Og jeg har prøvet at lade være med at gi ham det, så bliver det bare så meget værre, flere timer har jeg en grædende dreng)
kl.1 vågner han og kan kun falde til ro med brystet.
kl.2 kan jeg lulle ham i søvn igen ved at rokke ham.
kl.3 er det igen kun brystet der virker.
kl.4-5 kan jeg rokke ham i søvn.
kl.5-6 igen kun brystet der virker
og så kl.ca.6.45 (7) gider jeg ikke mere og vi vågner. og så er det på den igen.
Han er ellers en meget glad dreng, som er mega nysgerrig og klog. Kravle gør han ikke endnu, men han rejser sig op af tingene og vil gerne gå i hånd. Han er næsten ikke ked af det om dagen, kun når han skal sove eller skiftes.
Det skal så lige siges at han begyndte at få sine tænder i januar og siden dengang har han sovet dårligt. Og han har allerede 6 tænder og har muligvis to mere på vej (de er i bero lige nu, men vi kan se at de er snart på vej ned.)
Vi er så også for en månede siden flyttet, og jeg er godt klar over at det er hårdt med alle de ting for en så lille mand, men nu er jeg ved at gå ned med flaget. Så nu spørg jeg om hjælp.
Hvad kan der være galt, jeg har så dårlig samvigtighed over at han græder sådan om natten. Og jeg kan ikke overskue ham mere om natten.
Og han vil ikke tage sutteflaske og tro mig vi har prøvet alt for at få ham til det.
Jeg ved at jeg gør nogle ting forkert, som at han sover i vores seng fra starten, og at jeg ammer i søvn. Jeg kan bare ikke se mig ud af denne cirkel...
Jeg er åben for foreslag til hvorfor han græder sådan om natten??
Får han ikke nok mad om dagen, er der for meget forvirring i hans hverdag eller er jeg bare pylret??
Knus en meget træt mor.