Når søvn er svært

13. maj 2012

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Når søvn er svært

Hej Helen

Jeg har denne gang igen et spørgsmål om M´s søvn. M har jo altid haft meget svært ved at falde i søvn. Han kan sagtens være vågen rigtig mange timer af gangen. Det blev faktisk også påpeget af personalet på barselsgangen, da han som nyfødt sagtens kunne være vågen 5-6 timer af gangen, var ikke som sådan ked af det, lå bare uroligt, og kiggede sig omkring. (Var ikke sulten). Det undrede de sig meget over. Det undrede også os, derfor har vi været til kiropraktor, og kraniosakral terapeut. For at være sikre på at det ik var forårsaget af smerter eller ubehag. De fandt dog ikke noget. han er desuden ørebarn, og har fået lagt dræn i februar.
Han sover ca 10-12 timer pr døgn, hvilket er i underkanten, da han tit er pjevset og ked.

Har efter jeg stoppede med at amme sovet inde hos os i smørhullet. Dette er sådan set også fint nok, men det er desværre et problem, da vi vækker hinanden. Vi er ikke i tvivl om at M synes det der ...

Annonce

... med søvn er noget opreklameret pjat, men det er nødvendigt at han får noget mere søvn. Så vi vil så gerne lære ham at sove på eget værelse. Problemet er at når vi forsøger står han i sengen og skriger, og slår hovedet ind i tremmerne. Han nægter at ligge sig ned. Dette står på i et par timer, hvor vi ikke går fra ham, men forsøger at berolige, uden at tale med ham, men bare giver ham omsorg og nærhed. Hvis vi tager ham op, falder han til ro, men det varer kun til han igen kommer ned i sengen. Vi er kede af at han skal skrige sig i søvn, og kom derfor i tvivl om det er skadeligt at græde sig i søvn, når han kan mærke se og høre os hele tiden, og vi ikke på noget tidspunkt går fra ham??

Måske et dumt spørgsmål, men det betyder meget for os at vores søn er tryg ved at falde i søvn. Så det skal ikke være for enhver pris. Det skal lige siges at når jeg ligger med ham i vores seng, græder han også men ikke ligeså voldsomt.

S & M´s mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år