Brev:
Når søvn er svært
13. maj 2012
Alder:
12 mdr.
Når søvn er svært
Hej Helen
Jeg har denne gang igen et spørgsmål om M´s søvn. M har jo altid haft meget svært ved at falde i søvn. Han kan sagtens være vågen rigtig mange timer af gangen. Det blev faktisk også påpeget af personalet på barselsgangen, da han som nyfødt sagtens kunne være vågen 5-6 timer af gangen, var ikke som sådan ked af det, lå bare uroligt, og kiggede sig omkring. (Var ikke sulten). Det undrede de sig meget over. Det undrede også os, derfor har vi været til kiropraktor, og kraniosakral terapeut. For at være sikre på at det ik var forårsaget af smerter eller ubehag. De fandt dog ikke noget. han er desuden ørebarn, og har fået lagt dræn i februar.
Han sover ca 10-12 timer pr døgn, hvilket er i underkanten, da han tit er pjevset og ked.
Har efter jeg stoppede med at amme sovet inde hos os i smørhullet. Dette er sådan set også fint nok, men det er desværre et problem, da vi vækker hinanden. Vi er ikke i tvivl om at M synes det der med søvn er noget opreklameret pjat, men det er nødvendigt at han får noget mere søvn. Så vi vil så gerne lære ham at sove på eget værelse. Problemet er at når vi forsøger står han i sengen og skriger, og slår hovedet ind i tremmerne. Han nægter at ligge sig ned. Dette står på i et par timer, hvor vi ikke går fra ham, men forsøger at berolige, uden at tale med ham, men bare giver ham omsorg og nærhed. Hvis vi tager ham op, falder han til ro, men det varer kun til han igen kommer ned i sengen. Vi er kede af at han skal skrige sig i søvn, og kom derfor i tvivl om det er skadeligt at græde sig i søvn, når han kan mærke se og høre os hele tiden, og vi ikke på noget tidspunkt går fra ham??
Måske et dumt spørgsmål, men det betyder meget for os at vores søn er tryg ved at falde i søvn. Så det skal ikke være for enhver pris. Det skal lige siges at når jeg ligger med ham i vores seng, græder han også men ikke ligeså voldsomt.
S & M´s mor