Brev:
Natmad - 10 mdr.
4. april 2012
Alder:
10 mdr.
Natmad - 10 mdr.
Hej Helen.
Jeg har en datter på nu knap 10 mdr. 11 kg og 75 cm.
Her kommer lige hendes døgnrytme:
Kl. 6 - Godmorgen.
kl. 7-7.30 - Havregrød. (7-10 bider)
kl. 9.30 - Amning og puttes ud.
kl. 11.00 - Vågner.
kl. 11.30 - Frokost (1/2 skive bondebrød)
kl. 14.30 - Grød/brød/frugt, forskelligt hvor meget der spises.
kl. 15 - Amning og puttes ud.
kl. 16.30 - Vågner.
kl. 17 - Frugt/knækbrød.
kl. 18 - Aftensmad (Der går hun til den)
kl. 19.30 - Amning og godnat
kl. 22.30 - starter helvede!
Herefter er hum vågnen ca hver 2. time og det eneste der får hende til at sove videre er bryst. Sutten, som hun ellers er glad for, bliver kylet gennem lokalet og hun skriger og vrider sig.
Da hun var ca. 8 mdr. spiste hun sen aften, nat og tidlig morgen. Jeg ville så have natamningen og sen aftenamning væk, (da man jo tudes ørene fulde af at de fra 6 mdr. ikke skal have om natten) hvilket resulterede i at hun var vågen mere elkler mindre skrigene i to timer og stpppede først når hun blev lagt til.
Jeg læste så i din bog, "Sådan får du dit barn til at sove", at ved 9 mdr. var sen aften og tidlig morgen okay. Sikke en lettelse! De efterfølgende ca. 14 dage gik fint. Hun fik så sen aften og tidlig morgen og indimellem nat (hun fik ret og jeg fik fred!!!)
Men for lidt over en uge siden startede helvede med hver anden time.
Jeg mistænker lidt væske i ørene (storebror er ørebarn med stort Ø) men hun ligger højt med hovedet og tænker at det vel ikke burde gøre hun vil ammes, men bare tages op og trystet (som jeg ellers har kunnet fra hun var helt lille)
At sove om dagen når hun sover er ikke muligt, da vi er selvstændige og jeg derfor skal bruge de timer på at arbejde! Derfor er jeg ved at være godt desperat for en løsning og den frustration kan hun jo også mærke, lige meget hvor meget jeg forsøger at virke overskudsagtig overfor hende. En enkelt aften var der ingen mælk og det gjorde det bestem ikke bedre at jeg var tom!
Hun er en rigtig glad og nysgerrig pige, så hendes generelle trivsel er som den skal være. ;o)
Hvad gør jeg??
Mette