Natmad - 10 mdr.

4. april 2012

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Natmad - 10 mdr.

Hej Helen.

Jeg har en datter på nu knap 10 mdr. 11 kg og 75 cm.

Her kommer lige hendes døgnrytme:

Kl. 6 - Godmorgen.
kl. 7-7.30 - Havregrød. (7-10 bider)
kl. 9.30 - Amning og puttes ud.
kl. 11.00 - Vågner.
kl. 11.30 - Frokost (1/2 skive bondebrød)
kl. 14.30 - Grød/brød/frugt, forskelligt hvor meget der spises.
kl. 15 - Amning og puttes ud.
kl. 16.30 - Vågner.
kl. 17 - Frugt/knækbrød.
kl. 18 - Aftensmad (Der går hun til den)
kl. 19.30 - Amning og godnat

kl. 22.30 - starter helvede!
Herefter er hum vågnen ca hver 2. time og det eneste der får hende til at sove videre er bryst. Sutten, som hun ellers er glad for, bliver kylet gennem lokalet og hun skriger og vrider sig.

Da hun var ca. 8 mdr. spiste hun sen aften, nat og tidlig morgen. Jeg ville så have natamningen og sen aftenamning væk, (da man jo tudes ørene fulde af at de fra 6 mdr. ikke skal have om natten) hvilket resulterede i at hun var vågen mere elkler mindre skrigene i to timer og stpppede først når hun blev lagt til.

Jeg læste så i din bog, ...

Annonce

... "Sådan får du dit barn til at sove", at ved 9 mdr. var sen aften og tidlig morgen okay. Sikke en lettelse! De efterfølgende ca. 14 dage gik fint. Hun fik så sen aften og tidlig morgen og indimellem nat (hun fik ret og jeg fik fred!!!)

Men for lidt over en uge siden startede helvede med hver anden time.
Jeg mistænker lidt væske i ørene (storebror er ørebarn med stort Ø) men hun ligger højt med hovedet og tænker at det vel ikke burde gøre hun vil ammes, men bare tages op og trystet (som jeg ellers har kunnet fra hun var helt lille)

At sove om dagen når hun sover er ikke muligt, da vi er selvstændige og jeg derfor skal bruge de timer på at arbejde! Derfor er jeg ved at være godt desperat for en løsning og den frustration kan hun jo også mærke, lige meget hvor meget jeg forsøger at virke overskudsagtig overfor hende. En enkelt aften var der ingen mælk og det gjorde det bestem ikke bedre at jeg var tom!

Hun er en rigtig glad og nysgerrig pige, så hendes generelle trivsel er som den skal være. ;o)

Hvad gør jeg??

Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Annonce

Viden om børn:

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Endnu engang ros til dig. Det varmer virkelig mit hjerte at læse dine svar til andre. Din grundighed tåler ingen sammenligning og findes ikke hos mange andre! Mange forældre og børn kan prise sig lykkelig for at have dig!

Glæder mig til at læse din bog.

Mange varme hilsner fra
Sophus og mor