Brev:
Nattesøvn og amning
28. marts 2012
Alder:
10 mdr.
Nattesøvn og amning
Kære Helen
Tak for din gode brevkasse - fantastisk hjælp!
Min søn på snart 10 mdr. vågner mange gange om natten. Han kan indimellem trøstes med sutten, men andre gange er han umulig at få til at falde i søvn igen og jeg må derfor amme ham. Ellers kan det tage op til en time, at få ham til at falde i søvn igen. Han er træt, men kan ikke falde i søvn igen. Han får bryst 3-4 gange i døgnet, dog en enkelt gang mere de nætter, hvor han ikke kan trøstes med sutten.
Amningerne ligger inden middagslur (indimellem droppes denne), inden sengetid, sen aften og tidlig morgen. Han vågner og tit fordi han får sig trillet over på maven og derefter sætter sig op.
Dagen ser således ud:
Kl. 6-7: vågner
Kl. 7-8: får tilbudt havregrød, vil ofte kun spise ganske lidt. Vand af kop.
Kl. 8-9: sover formiddagslur, får nogle gange tilbudt lidt brød eller bolle inden denne lur, afhængig af trætheden og mængden af morgenmad. vand af kop. Her sover han 2 timer.
Kl. 10-11: vågner fra formiddagslur
Kl. 11-12: rugbrød med pålæg, grønt, bolle med pålæg osv. Vand af kop.
Kl. 13-14: eftermiddagslur, nogle gange med amning inden. Sover mellem 1,5-2 timer.
Kl. 16: grød, frugt, øllebrød. Vand af kop.
kl. 18: aftensmad - det vi spiser.
Kl. 18.30: bades
Kl. 19-19.30: aftengrød, afhængig af mængden af aftensmad og trætheden.
Kl. 19.30-20: ammes og puttes af enten mor eller far, her synges en sang. Han ligger meget uroligt og har svært ved at finde ro. Vender os drejer sig i sengen.
Kl. 23-24: ammes.
Kl. 1-4: vågner mellem 1-3 gange og får sutten, hvis dette ikke hjælper ammes han en gang. Her tager jeg ham tit med ind i vores seng, da jeg så kan ligge og synge for ham og dette hjælper også indimellem.
Kl. 4-6: vågner og ammes.
Kl. 6-7: vågner.
Han skal begynde i dagpeleje midt i april hvilket han trænger til. Der skal ske noget!
Måske dette kan hjælpe, så han er godt træt og vil sove mere om natten.
Glæder mig til at læse dit svar.
Venlig hilsen
Mie