Brev:
Sover dårligt om natten - 11 mdr.
24. marts 2012
Alder:
11 mdr.
Sover dårligt om natten - 11 mdr.
Hej Helen
Vi håber virkelig du kan hjælpe os....!
Vi har en skøn dreng som fylder 1 år d 14/4.
Han sov igennem allerede da han var 2 måneder. Han er blevet ammet til han var 4 mdr og derefter har han fået flaske.
Da han var 4 mdr begyndte vi så småt med grøntsagsmos, og har udvidet menuen hen af vejen og nu spiser han alt det vi spiser.
Nå sagen er den, at han sov godt indtil november sidste år, hvor vi var en måned i Thailand og Malaysia. Han havde dog gode nætter også, men de fleste nætter var urolige. Det var vi selvfølgelig klar over, da vi boede forskellige steder, men det var nemt at rejse med ham, selvom han ikke altid sov så stabilt om natten.
Da vi kom hjem fra denne rejse, blev han syg og var nærmest syg i 3 uger ;( Her var der ikke meget søvn til os, og det var en rigtig hård periode. Så begyndte han at sove lidt bedre, og så kom vuggestue start i februar.
Her blev han syg efter at have været der i tre dage, var hjemme 1 uge, kom igen i 4 dage, og var syg 1 uge. Derefter har har været der 4 uger uden sygdom og er så lige blevet syg med snot og hoste ;(
Victor sover virkelig dårligt om natten. han vågner ihvertfald 10 gange om natten. Han enten står, eller sidder op, ligger på maven, hvor han ikke har sutten. vi ligger ham ned, giver ham sutten, eller giver ham den i hånden og nusser ham. Han falder stort set altid i søvn igen, men ligger meget uroligt hele natten igennem.
En hverdag for os ser således ud.
Vågner mellem 6-7: får havregrød med revet æble, mælk af kop.
Får frugt og brød kl. 8.45-9.
Sover formiddagslur kl 10-11 (12) ( vi har forsøgt med at han kun skal sove 1,5 time) Nogle gange sover han dog 2 og andre 3 timer (måske han nu kan klare sig med 1 lur)??
Kommer op og spiser rugbrød med forskelligt pålæg, får vand af kop
kl. 13.30-14 frugt og brød og eftermiddagslur 14-16 ( afhænger af hvor meget han har sovet om formiddagen, han sover 3 timer i løbet af dagen.)
Han får lidt rosiner, frugt, lidt brød når han står op + vand af kop.
Kl. 17-17.30 får han aftensmad.
Derefter bad, fri leg.
Kl. 19-19.30 Læser bog, får flaske og bliver puttet.
flaske mellem 23-04
Mine tanker:
Vi er så frustreret over vi har haft en lillemand som har sovet rigtig godt, til en lillemand som sover så dårligt.
Jeg er klar over at hans udvikling spiller en stor rolle. Han kravlede da han var 7 mdr, og hurtigt efter begyndte han at rejse sig op af alt, går med gåvogn. Vi har rykket hans seng ind i vores værelse, da vi ikke orker at gå til og fra værelset så mange gange
Vi er også bange for at vi har skabt en dårlig vane med sutten. Om det er derfor han sover uroligt, men efter nærmere omtanke, så gør han det også med sutten i munden.
Vi håber virkelig du kan hjælpe os. Det tærer på mit og kærestens forhold pga manglende søvn.
Mange hilsner
Stine