Svært at falde i søvn i barnevognen hos dagplejer

6. marts 2012

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Svært at falde i søvn i barnevognen hos dagplejer

Kære Helen.

Vores søn er som sagt glad for sin dagplejemor, det kan man fornemme på ham når jeg afleverer om morgenen og også når jeg henter. Og jeg har fuld tillid til at han er i gode hænder hos hende. Dagplejemoren har mere end 30 års erfaring og et rigtig godt ry, derfor har jeg også tillid til at hun har forstand på hvad hun gør.

Der er dog lige noget jeg er i tvivl om – og det er ikke så meget noget hun gør forkert. Det er mere nogle dårlige sovevaner som jeg har givet min søn og som nu er svært at få ham vænnet fra. Vi bor i lejlighed og vores søn har kun sovet ude i barnevogn når vi har været på besøg hos andre. Da er han blevet trillet i søvn. Ellers, derhjemme har jeg ammet ham og så er han faldet i søvn. Nu har hans dagplejemor jo tre andre børn hun skal passe og derfor kan hun ikke trille ham i søvn. Vores søn bliver lagt ud i barnevognen som de andre, men det går ikke lige så godt. Den første måned gik det vist ok, han var ikke helt tilfreds, men affandt sig med det. Nu her hvor han er tilbage i ...

Annonce

... dagpleje efter tre ugers ferie, er han, ifølge dagplejemoren meget ulykkelig når han bliver lagt ud.

Det gør jo ondt i mig at få det at vide, og især fordi jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre for at rette op på det. Jeg har jo givet vores søn nogle sovevaner som ikke passer til dagplejen og nu har jeg det virkelig dårligt med at jeg ikke fra starten af har vænnet ham til at blive lagt ned og så lade ham falde i søvn selv, når det nu er på den måde det fungerer hos en dagplejemor. Jeg har bare ikke tænkt over det. Det blev bare sådan at jeg lagde ham til brystet og så faldt han i søvn.

Hvad tror du jeg kan gøre for at prøve at rette op på tingene? Jeg synes ikke jeg kan insistere på at dagplejemoren skal trille rundt med ham (selv om det er det jeg har mest lyst til!) fordi hun har de tre andre børn. Kan jeg på en eller anden måde gøre ham tryg og forberede ham derhjemme. Det her skulle jeg jo have spurgt om for nogle måneder siden, før han begyndte, men jeg havde ikke troet det skulle blive så svært.

Tak for dit svar!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Annonce

Viden om børn:

Opbevaring af modermælk

Hvis du malker ud og vil gemme din mælk til senere, så bør du straks efter udmalkning hælde mælken på en engangsflaske, der lukkes og mærkes med navn, dato og evt. klokkeslæt. Umiddelbart herefter placeres mælken i køleskab eller fryser.

Holdbarhed for ny udmalket mælk:

3 døgn i køleskab ved maks. +5 C
3 måneder ved min. -18 C
Mælk, der ikke er optøet ved hjælp af varme, d.v.s. optøet i køleskab, kan holde sig 1 døgn i køleskab
Mælk, der er...

Læs mere i Babylex

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit hurtige svar - jeg ser altid tingene fra en anden vinkel når jeg læser dine svar - en vinkel som man ikke altid selv kan se tingene fra, når det er kørt lidt i hårdknude.

Glæder mig altid til at høre fra dig

Mange hilsner
Lillepigens mor