Brev:
Mit barn har tidligere grædt sig i søvn
28. februar 2012
Alder:
11 mdr.
Mit barn har tidligere grædt sig i søvn
Hej Helen,
Jeg skriver til dig med baggrund i debatten om at lade sit barn græde sig i søvn.
Det er bestemt også noget jeg er modstander af og i dag falder min dejlige datter på 11 måneder i søvn uden problemer efter en hyggelig stund i sofaen med en flaske og derefter en godnatsang i hendes seng. Det er simpelthen så skønt.
Vi har gjort alt for at det bliver en god oplevelse for hende at sige farvel til dagen.
Det jeg kommer til at tænke på, når jeg hører debatten, er at min datter græd meget i sine første måneder af sit liv.
Hun sov næsten ikke om dagen og græd rigtig meget - ofte græd hun sig i søvn. Vi lod hende aldrig ligge, men gik altid med hende i armene, vuggede hende, sang for hende, holdt hende ind til os og det uanset hvor meget og hvor længe hun græd.
Jeg ammede hende fuldt ud i 12 uger, men måtte til sidst opgive af blandt andet udmattelse. Det tyder på, at hun ikke fik nok at spise ved mig for efter hun fik flaske vendte hun på en tallerken, faldt til ro, sov i løbet af dagen og også til nat.
Mit spørgsmål er om du tro at min datter senere kan få svært ved at regulere stressede situationer?
Mange hilsner med tak for en uundværlig brevkasse