Mit barn har tidligere grædt sig i søvn

28. februar 2012

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Mit barn har tidligere grædt sig i søvn

Hej Helen,

Jeg skriver til dig med baggrund i debatten om at lade sit barn græde sig i søvn.
Det er bestemt også noget jeg er modstander af og i dag falder min dejlige datter på 11 måneder i søvn uden problemer efter en hyggelig stund i sofaen med en flaske og derefter en godnatsang i hendes seng. Det er simpelthen så skønt.
Vi har gjort alt for at det bliver en god oplevelse for hende at sige farvel til dagen.

Det jeg kommer til at tænke på, når jeg hører debatten, er at min datter græd meget i sine første måneder af sit liv.
Hun sov næsten ikke om dagen og græd rigtig meget - ...

Annonce

... ofte græd hun sig i søvn. Vi lod hende aldrig ligge, men gik altid med hende i armene, vuggede hende, sang for hende, holdt hende ind til os og det uanset hvor meget og hvor længe hun græd.

Jeg ammede hende fuldt ud i 12 uger, men måtte til sidst opgive af blandt andet udmattelse. Det tyder på, at hun ikke fik nok at spise ved mig for efter hun fik flaske vendte hun på en tallerken, faldt til ro, sov i løbet af dagen og også til nat.

Mit spørgsmål er om du tro at min datter senere kan få svært ved at regulere stressede situationer?

Mange hilsner med tak for en uundværlig brevkasse

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Annonce

Viden om børn:

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.