Brev:
Kommentar: Gråd-putteritualer
23. februar 2012
Alder:
4 mdr.
Kommentar: Gråd-putteritualer
Hej Helen.
Dette er ikke et spg. men en lille kommentar til den debat der er i øjeblikket omkring gråd og putteritualer.
Jeg undrer mig meget over undersøgelsens resultat, og er da ked af at jeg og dem i min mødregruppe ikke er med i undersøgelsen, for vi er dybt forarvede over dem der lader deres børn græde. Det er efter min mening på grænsen til børnemishandling. Og jeg bliver helt ked af det indvendigt, når jeg ved at der børn der skal det igennem hver aften!!!
Herhjemme har vi det putteritual at lillesøster på 9 mdr. som regel bliver puttet først, med en flaske og ca. 4 sange (indtil flasken er tom) så over i sin seng og får et godnatkys. Som regel hører vi ikke mere til hende før næste morgen:) Skulle det ske hun er ked af det en aften, sidder vi hos hende. Vi kører samme putteritual med hende som vi gjorde med hendes storesøster:)
Derefter kommer turen til storesøster på 4½ år. som får valget ml. 3 sange fra sangbogen eller en godnathistorie, mens vi sidder i stolen. Derefter over i egen seng og et godnatkys. Hende hører vi som regel heller ikke mere til før næste morgen:) Hun har indimellem mareridt og så kommer hun ind i vores seng og sover resten af natten.
Nogen gange spørger hun om ikke en af os vil sidde hos hende til hun sover, og da det ikke sker særlig ofte siger vi stort set altid ja.
Der er ALDRIG nogen af dem der har fået lov at græde ved puttetid…
Det var bare en lille beretning om vores putteritualer:)
Hilsen Charlotte