Sutteflaske om natten - 12 mdr.

23. februar 2012

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Sutteflaske om natten - 12 mdr.

Kære Helen

Jeg skriver til dig angående vores nu 12 måneder gamle dreng, der fortsat har brug for sutteflaske med modermælkserstatning om natten.

Vi spiser aftensmad omkring kl. 17, og omkring kl. 19.15 tilbydes vores dreng tykmælk med havregryn, og han puttes til natten omkring kl. 20 med en sutteflaske - her drikker han omkring 150 - 200 ml. Han vågner som regel omkring kl. 1, hvor det er meget vanskeligt for mig at få ham til at sove videre uden en sutteflaske. På dette tidspunkt drikker han også omkring 150-200 ml. og sover frem til omkring kl. 5, hvor han er lidt urolig, men slumrer ind igen og ...

Annonce

... vågner omkring kl. 7.

Sådan har det været de sidste mange måneder, men nu er der sket det, at han ikke spiser så meget morgenmad - nogle gange intet.

Vores dreng har altid været småt spisende og slank - ca. 2 standardafvigelser under normal, så jeg synes, han har skulle have den mælk, som han har bedt om - også om natten - men nu er han 12 måneder, og det er begyndt at gå ud over appetitten om morgenen.

Derfor vil jeg høre, om jeg skal fortsætte med at give ham mælk om natten eller afvænne?

Findes der en nænsom måde at afvænne mælken om natten på?

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Babymassage

Babymassage er en systematisk blød og blid form for massage, som oprindeligt stammer fra Indien. Nogle børn nyder at få babymassage, hvor andre børn ikke bryder sig særlig meget om det.

De fleste forældre vil, uden at tænke over det, naturligt have lyst til at kærtegne og berøre deres lille barn. Følg din egen lyst til hvad du og barnet godt kan lide. Børn har bedst af at blive rørt på en måde, hvor det er barnets reaktioner og signaler der er styrende.

Børn har...

Læs mere i Babylex

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar omkring min søns sovevaner.

Jeg startede med at skære natamningen helt væk, og så var der kun godnattåren tilbage, den virkede han pludselig ikke så interesseret i så den blev også droppet, og helt uden drama og gråd;-)

Nu kunne jeg så få ham til at falde i søvn uden at være helt tæt på mig, men han ville stadig ikke ned i tremmesengen i vågen tilstand.

Jeg læste så at du havde rådet andre til at tage den ene side af sengen, da nogle børn følte sig indespærret.... og hold da k... det gjorde en forskel!!

Dels falder han i søvn glad og tilfreds i sin egen seng, derudover sover han bedre og længere tid i hans egen seng (han kommer stadig ind til os om natten). Han går oven i købet selv ind og lægger sig i sengen når det er sove tid!

Tak fra Rikke, mor til dreng på 16 måneder