Brev:
Sutteflaske om natten - 12 mdr.
23. februar 2012
Alder:
12 mdr.
Sutteflaske om natten - 12 mdr.
Kære Helen
Jeg skriver til dig angående vores nu 12 måneder gamle dreng, der fortsat har brug for sutteflaske med modermælkserstatning om natten.
Vi spiser aftensmad omkring kl. 17, og omkring kl. 19.15 tilbydes vores dreng tykmælk med havregryn, og han puttes til natten omkring kl. 20 med en sutteflaske - her drikker han omkring 150 - 200 ml. Han vågner som regel omkring kl. 1, hvor det er meget vanskeligt for mig at få ham til at sove videre uden en sutteflaske. På dette tidspunkt drikker han også omkring 150-200 ml. og sover frem til omkring kl. 5, hvor han er lidt urolig, men slumrer ind igen og vågner omkring kl. 7.
Sådan har det været de sidste mange måneder, men nu er der sket det, at han ikke spiser så meget morgenmad - nogle gange intet.
Vores dreng har altid været småt spisende og slank - ca. 2 standardafvigelser under normal, så jeg synes, han har skulle have den mælk, som han har bedt om - også om natten - men nu er han 12 måneder, og det er begyndt at gå ud over appetitten om morgenen.
Derfor vil jeg høre, om jeg skal fortsætte med at give ham mælk om natten eller afvænne?
Findes der en nænsom måde at afvænne mælken om natten på?
Jeg ser frem til at høre fra dig.
Venlig hilsen
Mor