Søvn efter forkølelse

22. februar 2012

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Søvn efter forkølelse

Kære Helen

Nu fylder søvn igen meget og jeg må ty til min livline igen igen :)

Min datter var efter 6 måneder begyndt kun at vågne 3 gange om natten fra 20-7 men efter at have været syg har hun nu den sidste uge vågnet 5-6 gange. Hun er stadig snottet, kan det være derfor?

Hun vil spise ca 4 af gangene og hvis hun ikke får bryst men prøves at beroliges på andre måder kan hun være vågen 1 time til halvanden og være ked af det indtil hun får bryst. (medmindre hun er på favn) nogen gange kan hun også tales til ro, men vil ikke sove og bliver ked, når jeg ikke taler til hende, da hun jo stadig er rigtig træt og til sidst bliver klokken spisetid og hun falder i søvn efter bryst. Hun får stadig bryst 3 gange selvom hun er 7 måneder, da hun som sagt ellers bare ikke sover.

Vores rytme er såleder:

Vågner ca 7 og har afføring mens jeg er i bad
8:15 havregrød med frugtmos og vand (spiser mellem 20 til 60 g)
9 ammes og sover kl 9:30 til ca 11-11:30
11:30-12 grøntsagsmos ca 100 g er også lige begyndt på rugbrødshapser hvor mosen reduceres (hun vil ikke spise mere) vand og ...

Annonce

... noget i hånden
Leg, evt svømning eller rytmik eller mødregruppe med andre børn
13:30 bryst og sover 14-ca 16 (nogengange 16:30)
16:15 grød med frugtmos (spiser 0-40 g)
18:00 grøntsagsmos med kød (ikke hver dag) spiser 150-180 g
18:30 aftenbad
19:00 ammes og puttes og sover først 20.
(dog er vi begyndt i 2 dage at trække amningen til 19:30 men hun bliver pyldret. dog sover hun stadig 20)

Er der noget i min rytme der gør hun vil have mad ofte?

Vi bruger 1 time på at lægge hende om aftenen, hun er meget træt og falder i søvn på brystet, men så snart hun lægges ligger hun og spræller og griner og vil lege, men ikke alene. Ender ofte med hun bliver træt, men ikke kan finde ro og bliver ked og skal have hjælp af hænder osv, men med kamp har hun nu faldet i søvn i sin seng i 5 uger.

Som sagt har vi trukket tiden i 2 dage og så bliver hun så træt at når hun slipper brystet, åbner hun bare øjnene og sover på 30 sek når hun lægges. Registrerer hun at hun bliver lagt? Vil jo ikke ædelægge 5 ugers træning men synes 1 times kamp er synd for både hende og os.

Kærlig hilsen
Luise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Body Mass Index - BMI

Body Mass Index er en beregning af hvordan en persons højde passer til personens vægt. BMI defineres som vægten i kg divideret med højden i meter i anden (kg/m2).

Et sundt BMI for voksne ligger mellem 18.5-24.9. Man bruger ikke denne måling til små børn, men i stedet bruger man vækstkurver.

Ved at tegne barnets længde/højde og vægt ind på en kurve, så kan man følge om barnet vokser som det skal.

En tommelfingerregel lyder at små børn fordobler...

Læs mere i Babylex

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Du har efterhånden reddet mig nogle gange. Jeg er meget taknemmelig for din rådgivning, især nu hvor jeg befinder mig i udlandet og er mor til mit første barn, hvilket betyder, at alt er nyt.

Hilsen
Mor i udlandet