Brev:
Søvn efter forkølelse
22. februar 2012
Alder:
7 mdr.
Søvn efter forkølelse
Kære Helen
Nu fylder søvn igen meget og jeg må ty til min livline igen igen :)
Min datter var efter 6 måneder begyndt kun at vågne 3 gange om natten fra 20-7 men efter at have været syg har hun nu den sidste uge vågnet 5-6 gange. Hun er stadig snottet, kan det være derfor?
Hun vil spise ca 4 af gangene og hvis hun ikke får bryst men prøves at beroliges på andre måder kan hun være vågen 1 time til halvanden og være ked af det indtil hun får bryst. (medmindre hun er på favn) nogen gange kan hun også tales til ro, men vil ikke sove og bliver ked, når jeg ikke taler til hende, da hun jo stadig er rigtig træt og til sidst bliver klokken spisetid og hun falder i søvn efter bryst. Hun får stadig bryst 3 gange selvom hun er 7 måneder, da hun som sagt ellers bare ikke sover.
Vores rytme er såleder:
Vågner ca 7 og har afføring mens jeg er i bad
8:15 havregrød med frugtmos og vand (spiser mellem 20 til 60 g)
9 ammes og sover kl 9:30 til ca 11-11:30
11:30-12 grøntsagsmos ca 100 g er også lige begyndt på rugbrødshapser hvor mosen reduceres (hun vil ikke spise mere) vand og noget i hånden
Leg, evt svømning eller rytmik eller mødregruppe med andre børn
13:30 bryst og sover 14-ca 16 (nogengange 16:30)
16:15 grød med frugtmos (spiser 0-40 g)
18:00 grøntsagsmos med kød (ikke hver dag) spiser 150-180 g
18:30 aftenbad
19:00 ammes og puttes og sover først 20.
(dog er vi begyndt i 2 dage at trække amningen til 19:30 men hun bliver pyldret. dog sover hun stadig 20)
Er der noget i min rytme der gør hun vil have mad ofte?
Vi bruger 1 time på at lægge hende om aftenen, hun er meget træt og falder i søvn på brystet, men så snart hun lægges ligger hun og spræller og griner og vil lege, men ikke alene. Ender ofte med hun bliver træt, men ikke kan finde ro og bliver ked og skal have hjælp af hænder osv, men med kamp har hun nu faldet i søvn i sin seng i 5 uger.
Som sagt har vi trukket tiden i 2 dage og så bliver hun så træt at når hun slipper brystet, åbner hun bare øjnene og sover på 30 sek når hun lægges. Registrerer hun at hun bliver lagt? Vil jo ikke ædelægge 5 ugers træning men synes 1 times kamp er synd for både hende og os.
Kærlig hilsen
Luise