Brev:
Sengetid - 11 mdr.
20. februar 2012
Alder:
11 mdr.
Sengetid - 11 mdr.
Kære Helen.
Så har jeg atter brug for din hjælp. Jeg har tidligere skrevet til dig ang min datter og hvordan hun kunne lære at sove selv. Hun har brug for megen tryghed, men er ellers den gladeste lille pige.
Hendes dags rytme ser ca sådan ud
6.30 godmorgen
7. morgenmad
8.30 kommer i barnevognen og ned med storebror i børnehaven.
9.30-10 vågner hun igen, og får frugt og lidt yougurt.
Ca 12-12.30 puttes til middagssøvn (får her en lille amme tår)
Ca 14 oppe igen. Herfra er hun så vågen til ca kl 20. Hvor jeg forsøger at putte hende. Ved at jeg går med hende i seng. For det meste sover hun ikke tungt før omkr kl 22. Det vil sige at hun vågner flere gange og nogle gange vågner hun helt op igen og ikke vil at få vil at sove. Kan dette skyldes hendes for tidlig fødthed? synes hun burde være træt når hun er vågen fra omkr kl 14.
En anden ting er jo, at hun stadig sover i vores seng, limet op af mig. Det må hun egentlig også godt. Det der er irriterende er, at jeg jo selv har vænnet hende til at jeg er ved siden af hende, så om aftenen vågner hun jo straks jeg forlader sengen. Om dagen falder hun i søvn selv i hendes voksi pose i barnevognen, så hun kan jo godt falde i søvn selv. Derfor går jeg og spekuleres lidt på, om jeg skal prøve at putte hende i denne i sin egen seng om aftenen.? Altså give hende mælk, men så lægge hende der, inden hun falder helt hen. Hun er jo tryg ved den om dagen.
Når hun så vågner og vi er gået i seng, må hun for min skyld gerne komme over til mig, hvad tænker du om det ? Eller har hun alderen hvor hun skal til at lære det, inden hun bliver for bevidst. Alle siger til mig, at jeg aldrig får hende ud af sengen, men det tager jeg ikke så tungt, jeg synes det er det vigtigste pt at hun får den tryghed hun har brug for.
Ser frem til dit svar.
Med venlig hilsen
Lene