Brev:
Vågner op hele tiden - 10 mdr.
5. februar 2012
Alder:
10 mdr.
Vågner op hele tiden - 10 mdr.
Hej Helen
Vores datter er lige blevet 10 måneder og vi har været mange søvnstadier igennem med hende, men lige for tiden bliver det kun værre og værre. Hver aften og nat er gerne forskellig, men vores problem er, at hun har utrolig mange opvågninger i løbet at både aften og natten.
Hun har aldrig været en pige der har sovet meget, i en lang periode har hun været svær at få til at sove om aften, det har resulteret i at vi for ca. 1 måned siden begyndte kun at give hende en middagslur hvor hun oftest sover ca. 2 timer - ofte fra kl. 12-14. Hun bliver så lagt til at sove mellem kl. 19 og 20 om aften, og hun er blevet nemmere at få til at sove. Hun får flaske i sengen hvorefter hun oftest ret hurtigt falder i søvn – vi sidder dog inde ved hende indtil hun sover, hun vil gerne holdes i hånden. Men det holder ikke ret lang tid max ½ time – så er hun vågen igen og græder, nogle gange er hun nem at trøste og så sover hun hurtigt videre andre gange tager det lang tid.
I løbet af en aften kan hun sagtens vågne minimum 5 gange – og det forsætter oftest om natten hvor hun også vågner meget det kan være helt op til 10 gange inden hun står op ved 7 tiden. Nogle aftner/nætter kan hun være vågen i 2 timer inden vi kan få hende til at sove igen. Hun sover meget urolig om natten – vender og drejer sig og sparker med benene i luften. Hun får stadig mad om natten, i en lang periode har hun fået en flaske sen aften omkring midnat og så en først på morgen omkring kl. 5, men de tidspunkter er rykket længere frem til ca kl. 11 og kl. 2-3 – da hun vågner der og det er det eneste der kan få hende til ro igen.
Vi er meget frustrerede over de mange opvågninger, ved ikke hvorfor hun vågner og hvordan vi kan hjælpe hende videre i søvnen så hun kan få noget mere sammenhængende søvn.
Hilsen Elisabeth