Brev:
Fra favn til egen seng
23. januar 2012
Alder:
4 mdr.
Fra favn til egen seng
Hej igen,
Tak for svar:)
Der er allerede kommet mere gang i maven.
Lige et sidste spørgsmål omkring putning:) Vores datter sover rigtig godt. To gode lure om dagen på 2 – 3 timer pr. lur og en enkelt powernap sidst på eftermiddagen. Om natten sover hun fra ca. 21.00 til næste morgen kl. ca. 06.00 med et enkelt lille behov for mælk indimellem ved 03.00 tiden.
Det der er spørgsmålet er, hvornår vi kan prøve at vænne hende til at falde i søvn selv. Lige nu får hun den sidste tår mælk og falder i søvn i mine arme, hvorefter jeg putter hende. Vi har forsøgt, at putte hende hvor øjnene ruller, og hun er lige ved at falde i søvn, men hun vågner med det samme vi ligger hende, og så smiler hun bare over hele hovedet til os. Så er hun klar igen. Men falder i søvn med det samme igen vi tager hende op.
Vi har forsøgt at ae hende, nusse og synge, men intet virker så snart vi får smilet. Det er vældig charmerende, men vi vil jo gerne lære hende at det ikke nytter noget at charmere os på det tidspunkt:) Indtil videre kan vi først ligge hende fra os, når vi er sikre på at hun sover. Men du råder jo til noget andet, og det er vores mål at få succes med det.
Men har du et godt råd til, hvordan vi kommer ud af den nuværende rytme med at falde i søvn med sutteflasken i mine arme – sutteflasken og det at ligge trygt i armene giver hende ligesom en ekstra tryghed for at kunne sove. Det er sket en sjælden gang at hun er faldet i søvn uden. Når hun sover, så sover hun som nævnt rigtig godt, så vi har det fint med at gøre som vi gør nu, men vi er selvfølgelig også lidt nervøse for om det kan give for store udfordringer des ældre hun bliver.
Ser frem til dit svar.
Med venlig hilsen
Nogle lykkelige forældre
PS. Jeg har bestilt din bog omkring søvn og glæder mig til at læse i den.