Søvn i løbet af dagen - 9 mdr.

20. december 2011

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Søvn i løbet af dagen - 9 mdr.

Hej Helen.

Så har jeg et nyt spørgsmål:

Min dreng er 9 1/2 mdr og er startet i dagpleje for en lille mrd tid siden, hvilket bare har kørt perfekt lige fra dag et af, han er så glad for at være der og elsker at være sammen med de andre børn, så meget at han helt kan glemme han er træt.

Dagplejemor og jeg har i fælleskab prøvet os frem mht til hans lure i løbet af sådan en dag, så det passer ind i rytmen hos hende (så han kan spise og lege sammen med de andre børn) og samtidig hos mig (Så han er frisk når jeg henter og vi kan få lidt aften sammen og så han kommer i seng i ordenlig tid, ca kl 19.00 - 20.00).

Afhængig af hvornår han vågner om morgenen sover han 1 eller 2 lure i løbet af dagen. Hvis han feks ...

Annonce

... vågner efter kl 07.00 så kan hun holde ham vågen til efter de har spist middagsmad og så sover han kun en lur på 3 timer, men hvis han vågner før kl 07.00 så får han ofte lige en lille powernap om formiddagen og så en god lur på ca 2 1/2 time til middag.

Så er mit spørgsmål så om det er okay han kun sover den ene lur, han er jo ikke så gammel endnu men er glad og frisk når han vågner og dagplejemor syntes han trives fint med at hun holder ham vågen så lang tid inden sin lur. Men han er jo ret træt i et stykke tid op til den ene lur, men hun fortæller at han sagtens kan hygge sig med de andre alligevel. Tror da at så længe han trives med det så er det okay, men vil gerne lige være på den sikre side :)

Venlig hilsen mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Sikkerhed i hjemmet

Det er i hjemmet, at de fleste ulykker sker, og når dit barn begynder at kravle, rejse sig og bevæge sig rundt i hjemmet, så er det vigtigt at du sikrer dig, at jeres hjem er et trygt sted at færdes.

Dit barn skal have lov til at undersøge og opleve verden omkring sig. Derfor skal du sikre at dit barn kan gøre dette.

Alle rum kan være farlige og kan kræve et ekstra sikkerhedstjek - især skal du være opmærksom på køkkenet, badeværelset og stuen.

Gå...

Læs mere i Babylex

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig