Brev:
Søvn i løbet af dagen - 9 mdr.
20. december 2011
Alder:
9 mdr.
Søvn i løbet af dagen - 9 mdr.
Hej Helen.
Så har jeg et nyt spørgsmål:
Min dreng er 9 1/2 mdr og er startet i dagpleje for en lille mrd tid siden, hvilket bare har kørt perfekt lige fra dag et af, han er så glad for at være der og elsker at være sammen med de andre børn, så meget at han helt kan glemme han er træt.
Dagplejemor og jeg har i fælleskab prøvet os frem mht til hans lure i løbet af sådan en dag, så det passer ind i rytmen hos hende (så han kan spise og lege sammen med de andre børn) og samtidig hos mig (Så han er frisk når jeg henter og vi kan få lidt aften sammen og så han kommer i seng i ordenlig tid, ca kl 19.00 - 20.00).
Afhængig af hvornår han vågner om morgenen sover han 1 eller 2 lure i løbet af dagen. Hvis han feks vågner efter kl 07.00 så kan hun holde ham vågen til efter de har spist middagsmad og så sover han kun en lur på 3 timer, men hvis han vågner før kl 07.00 så får han ofte lige en lille powernap om formiddagen og så en god lur på ca 2 1/2 time til middag.
Så er mit spørgsmål så om det er okay han kun sover den ene lur, han er jo ikke så gammel endnu men er glad og frisk når han vågner og dagplejemor syntes han trives fint med at hun holder ham vågen så lang tid inden sin lur. Men han er jo ret træt i et stykke tid op til den ene lur, men hun fortæller at han sagtens kan hygge sig med de andre alligevel. Tror da at så længe han trives med det så er det okay, men vil gerne lige være på den sikre side :)
Venlig hilsen mig