Brev:
10 måneder og kun én lur
12. december 2011
Alder:
10 mdr.
10 måneder og kun én lur
Kære Helen.
Jeg har skrevet til dig for nylig ang. min søns lure om dagen, at han havde svært ved at falde i søvn i barnevognen. Jeg har nu i den sidste uges tid prøvet at lade ham få kun én lur om dagen. Jeg er nået frem til at han simpelthen ikke når at blive træt nok til at få to lure om dagen og jeg kommer derved til at skulle bruge rigtig lang tid på at få ham til at falde i søvn. Der udover er den sidste lur nemt kommet til at ligge for sent ift. nattesøvnen. Og det med at lade ham falde i søvn siddende i barnevognen har heller ikke været muligt - han har bare ikke været træt nok!
Han plejer at stå op om morgenen ca. 7:30 - 8:00 og hvis jeg venter med at lægge ham til kl ca. 13:30 går det super nemt. Han er jo så også rigtig træt. Og kan pludselig godt falde i søvn siddende i barnevognen hvis vi kører tur! Han sover som regel 1½ - 2½ timer. Om natten tager han 10 - 10½ timer. Synes egentlig han regulerer det fint selv. Hvis dagsluren har været lidt kort sover han længere om natten. Det skal sogså siges at hans humør altid er super også selvom der er gået 4-5 timer siden han er stået op om morgenen.
Ellers trives han rigtig godt. Spiser fint, er meget aktiv, kan næsten gå og er bare en nem og glad dreng.
Så det er jo alt sammen rigtig godt. Men jeg går alligevel og tænker på at det er i en lidt tidlig alder, 10½ måned, at han kun sover én lur om dagen. Så
egentlig ville jeg bare høre dine tanker om det.
Rigtig god jul!
Mange hilsner Julie