9 mdr træt om eftermiddagen

13. november 2011

Kategori:
Alder:
9 mdr.

9 mdr træt om eftermiddagen

Hej Helen....

Du har haft hjulpet os med en plan ang mad og sove rytmer med vores søn på 9 mdr. og det følger vi og det går rigtig godt pånær at du skriver han ingen eftermiddagssøvn skal ha og har hørt før du snakker om de ikke må sove efter kl 16 for så sover de ikke om natten .. men han sover 1 1/2 - 2 1/2 time om formiddagen
1-2 timer til middag han vågner ca kl 14.30-15

kl 16 får han lidt grød ,frugt og en bolle som du har skrevet og så er han glad til kl er 16.30 og der begynder han at blive meget pyldret og gnider sig i øjene.

Vi har holdt ham hen til aftensmaden kl 18 (men det er hårdt både for ham og os) til aftensmaden er han så træt at han ikke rigtig vil spise så meget ...

Annonce

... så vi sidder længe og prøver stille og roligt... prøver at gøre ham glad ved at underholde så det er en rar ting at spise.. når vi så endelig har fået noget i ham og han er mæt igen så er han glad igen... så det er simpelthen fordi han bliver så træt ved halv 5 tiden ..

Vi har prøvet 2 dage her nu at få ham til at sove når han så bliver træt, for at se om det ville hjælpe men det lykkes ikke at få ham til at falde i søvn.

Hvad tænker du vi kan gøre..?

Lige noget helt andet .. din nye bog med mad, står der i den hvad du anbefaler med mad for hver mdr og sådan eller er det bare mad ideer.
Altså om det er delt op fra hvad de skal ha ud fra, hvor gamle de er?

Med venlig hilsen
Tina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

Suttebehov

Alle nyfødte fødes med en sutterefleks, der både giver dem tryghed og mad og dermed er en livsnødvendig refleks.

Et meget fortidlig født barn kan godt mangle sutterefleks, men det vil ofte være en af de første reflekser man ser hos barnet.

Nogle børn har et stort suttebehov og her kan sundhedsplejersken anbafale at man giver barnet en sut. Andre børn bruger deres sutterefleks ved brystet og foretrækker dette fremfor en "narresut". I princippet skal det lille barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor