Brev:
Virker bange om natten
28. oktober 2011
Alder:
9 mdr.
Virker bange om natten
Hej Helen.
Jeg et nyt medlem på siden, men har nydt rigtigt godt af de svar, jeg kan se du har givet til andre - super gode og brugbare.
Nå men til sagen. Du får lige lidt baggrundsviden:
Jeg har en søn (ME) på 9 mdr. Da ME blev født havde vi en noget turbulent tid. 24 timer efter fødslen blev ME indlagt på børneafdelingen i 14 dage, pga. forhøjet infektionstal. De første tre mdr efter vi kom hjem var præget af en amning der gik i vasken, ME havde meget ondt i maven og virkede meget utryg hvis han ikke var hos os, alt dette resulterede i meget lidt og meget rodet søvn.
Da ME blev 6 mdr. vendte det hele, han har stadig brug for tryghed og vide hvor vi er og virker i nogle situationer meget sensitiv, men alt i alt er han en glad dreng i rigtig god udvikling.
ME sover rigtigt godt i sin banevogn om dagen. Han bliver putte og falder i søvn næsten med det samme og vågner først når luren er slut.
Men natten er en helt anden snak. ME bliver puttet ca. 19.30 vi har et ritual med historie læsning og en lille sang. Han får en flaske hvor han falder lidt hen, men falder først rigtigt i søvn når han kommer over i tremmesengen, han falder i søvn til musik.
ME sover som regel rigtigt fint indtil kl. 23, men herfra går det lidt galt for ham, han vågner mange gang hvor han er helt vildt ked af det, ikke bare små klynken, men rigtig skrig og tåre ned af kinderne, jeg kan slet ikke få ham til at falde til ro med en hånd og schh lyde og det tager tid at få ham til at holde op når jeg tager ham op. Dette gentager sig ofte mellem 2 - 6 gange hver nat. Har du et forslag til hvordan jeg kan hjælpe ham?
ME får en flaske omkring kl 5, den sidste tid er han begyndt at vågne lidt op og det kan tage op til 1,5 time inden han sover igen - skal jeg begynde at droppe flasken nu (ville gerne fortsætte til han er 12 mdr) eller er det en ide at gi ham den som drømmeflaske når vi går i seng? - eller noget helt andet?
ME har fart på lige nu med udviklingen, han kravler er begyndt at rejse sig op osv. Måske det har en betydning?
På forhånd mange tak for hjælpen :):)
Med venlig hilsen
MEs mor