Virker bange om natten

28. oktober 2011

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Virker bange om natten

Hej Helen.

Jeg et nyt medlem på siden, men har nydt rigtigt godt af de svar, jeg kan se du har givet til andre - super gode og brugbare.

Nå men til sagen. Du får lige lidt baggrundsviden:

Jeg har en søn (ME) på 9 mdr. Da ME blev født havde vi en noget turbulent tid. 24 timer efter fødslen blev ME indlagt på børneafdelingen i 14 dage, pga. forhøjet infektionstal. De første tre mdr efter vi kom hjem var præget af en amning der gik i vasken, ME havde meget ondt i maven og virkede meget utryg hvis han ikke var hos os, alt dette resulterede i meget lidt og meget rodet søvn.
Da ME blev 6 mdr. vendte det hele, han har stadig brug for tryghed og vide hvor vi er og virker i nogle situationer meget sensitiv, men alt i alt er han en glad dreng i rigtig god udvikling.

ME sover rigtigt godt i sin banevogn om dagen. Han bliver putte og falder i søvn næsten med det samme og vågner først når luren er slut.
Men natten er en helt anden snak. ME bliver puttet ca. 19.30 vi har et ritual med historie læsning og en lille sang. Han får en flaske hvor ...

Annonce

... han falder lidt hen, men falder først rigtigt i søvn når han kommer over i tremmesengen, han falder i søvn til musik.

ME sover som regel rigtigt fint indtil kl. 23, men herfra går det lidt galt for ham, han vågner mange gang hvor han er helt vildt ked af det, ikke bare små klynken, men rigtig skrig og tåre ned af kinderne, jeg kan slet ikke få ham til at falde til ro med en hånd og schh lyde og det tager tid at få ham til at holde op når jeg tager ham op. Dette gentager sig ofte mellem 2 - 6 gange hver nat. Har du et forslag til hvordan jeg kan hjælpe ham?

ME får en flaske omkring kl 5, den sidste tid er han begyndt at vågne lidt op og det kan tage op til 1,5 time inden han sover igen - skal jeg begynde at droppe flasken nu (ville gerne fortsætte til han er 12 mdr) eller er det en ide at gi ham den som drømmeflaske når vi går i seng? - eller noget helt andet?

ME har fart på lige nu med udviklingen, han kravler er begyndt at rejse sig op osv. Måske det har en betydning?

På forhånd mange tak for hjælpen :):)

Med venlig hilsen
MEs mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Annonce

Viden om børn:

Køkkenhygiejne

Når man laver mad til småbørn er god køkkenhygiejne særligt vigtig. Små børns forsvar overfor bakterier er mindre end voksnes, og derfor får børn lettere ondt i maven eller får en maveinfektion.

- Undgå at sprede bakterier mellem madvarer. Hold f.eks. rå grøntsager adskilt fra råt kød, så der ikke kommer jordbakterier på kødet, og så der ikke kommer bakterier fra kødet på grøntsagerne.

- Hold også rå madvarer adskilt fra mad, der er klar til at blive spist. Det...

Læs mere i Babylex

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen, Det er simpelthen så dejligt at jeg har fundet dig på nettet.. Dig kan jeg skrive til med alle mine tanker og udfordringer, og så får jeg et fornuftigt og brugbart svar – tak!!!