Brev:
Bryst mange gange om natten
24. september 2011
Alder:
11 mdr.
Bryst mange gange om natten
Kære Helen
Jeg trænger vist til at spark bagi :-)
Min datter er nu 11½ måned og i den sidste 1½ uges tid har hun haft en meget stor lyst til at få bryst, ikke én gang som vi plejer men MANGE gange om natten. Jeg tænker at det er tid til helt at stoppe, for jeg har på fornemmelsen at det er en ond spiral – hun vågner – vil spise ½-1 minut – jeg lirker i stedet sutten i munden på hende og hun falder i søvn igen – en time efter gentager det hele sig og kunne hun vælge, blev hun ammet 8 gange i løbet af natten, hvilket jo ikke lige er den rigtige retning.
Det virker ikke som om hun er sulten, men mere som om hun søger tryghed. Jeg skal ærlig indrømme at jeg er godt træt og nogen gang vælger den nemme løsning (1 minut amning) frem for at tage hende op og lulle hende i søvn (det virker nemlig også, men tager typisk 10 minutter) man kan ikke bare nusse hende i søvn – hun sover i vores seng det meste af natten for at få tryghed, men det er ikke nok bare at lægge en hånd på hende, eller putte hende ind til sig – det er enten amning eller ”op og gå en lille tur”. Så nu tror jeg at jeg bliver nødt til at stoppe med amningen helt for ikke at komme til at bruge amme-løsningen for meget.
Men inden jeg kaster mig ud i at stoppe helt, vil jeg lige høre om du tror det er en god ide…. Hun er jo nok ikke med på projektet fra start af, og måske er det dumt nu hvor hun søger mig ekstra meget – på den anden side er hun jo ved at være gammel nok.
Hvad tænker du?
Hilsen
en mor til en lille pige der bliver meget hurtigt stor og i øvrigt har taget sine første skridt i dag