Bryst mange gange om natten

24. september 2011

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Bryst mange gange om natten

Kære Helen

Jeg trænger vist til at spark bagi :-)

Min datter er nu 11½ måned og i den sidste 1½ uges tid har hun haft en meget stor lyst til at få bryst, ikke én gang som vi plejer men MANGE gange om natten. Jeg tænker at det er tid til helt at stoppe, for jeg har på fornemmelsen at det er en ond spiral – hun vågner – vil spise ½-1 minut – jeg lirker i stedet sutten i munden på hende og hun falder i søvn igen – en time efter gentager det hele sig og kunne hun vælge, blev hun ammet 8 gange i løbet af natten, hvilket jo ikke lige er den rigtige retning.

Det virker ikke som om hun er sulten, men mere som om hun søger tryghed. Jeg skal ærlig indrømme at jeg er godt træt og nogen gang vælger den nemme løsning (1 minut amning) frem for at tage hende op og lulle hende i søvn (det ...

Annonce

... virker nemlig også, men tager typisk 10 minutter) man kan ikke bare nusse hende i søvn – hun sover i vores seng det meste af natten for at få tryghed, men det er ikke nok bare at lægge en hånd på hende, eller putte hende ind til sig – det er enten amning eller ”op og gå en lille tur”. Så nu tror jeg at jeg bliver nødt til at stoppe med amningen helt for ikke at komme til at bruge amme-løsningen for meget.

Men inden jeg kaster mig ud i at stoppe helt, vil jeg lige høre om du tror det er en god ide…. Hun er jo nok ikke med på projektet fra start af, og måske er det dumt nu hvor hun søger mig ekstra meget – på den anden side er hun jo ved at være gammel nok.

Hvad tænker du?

Hilsen
en mor til en lille pige der bliver meget hurtigt stor og i øvrigt har taget sine første skridt i dag

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Stå selv

Mange børn kan slet ikke vente på at komme op i lodret stilling og vil allerede i 5-6 mdr´s alderen gerne trække sig op ved mors eller fars hænder. Når det lykkes er det dejligt med en hoppetur på mors og fars ben.

Vær dog opmærksom på at barnet skal være noget ældre før det er stærkt nok til selv at kunne holde sig oprejst. Først omkring 10 mdr´s alderen rejser de fleste børn sig ved møbler og andre faste steder.

At barnet vil stå, betyder ikke at barnet er parat...

Læs mere i Babylex

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi