Brev:
Døgnrytme - 10 mdr.
2. september 2011
Alder:
10 mdr.
Døgnrytme - 10 mdr.
Kære Helen
Kan du ikke give mig et overblik over om vores døgnrytme ser fornuftigt ud for vores datter på 10 mdr.
Kl 6.10 Hun bliver vækket
Kl 6.30 morgenmad – typisk øllebrød og mælk
Kl. 7.10 afsted mod vuggestue
Kl. 9.00 frugt og vand og derefter direkte ud i barnevognen – nogen gange er hun for træt og bliver puttet inden frugten. Bliver vækket efter to timer.
Kl ca 11.00 frokost (spiser ca 1 skive rugbrød med æggesalat, leverpostej og torskerogn – dertil mælk)
Kl. 13.00- 13.30 puttes igen og vækkes efter to timer. Får derefter lidt frugt og vand samt rester fra madpakken
Kl. 16.00 jeg henter hende – hun får vand og lidt bolle, frugt eller youghurt når vi er hjemme
Kl 18.00 vi spiser aftensmad – er hun meget træt inden kl. 18 snydestarter hun og får lidt før os andre. Typisk spiser hun det samme som os – nogen gange suppleret med grød eller rugbrød (hun elsker rugbrød og bryder sig ikke meget om grød) hertil mælk eller vand.
Kl 19.15 hun bliver puttet i sin seng af sin far.
Kl. 20.30- 21.00 vågner og tror hun skal holde fest. Bliver ammet og sover oftest videre i vores seng.
Sover utrolig let og uroligt i løbet af natten. Bliver typisk ammet en ekstra gang i løbet af natten omkring kl. 2 for at få lidt ro på hende.
Jeg er især interesseret i at vide om det er ok at hun vækkes efter to timer om dagen. Hun kan nemt sove 3-4 timer af gangen men så bliver det endnu mere vanskeligt at sove om aftenen/natten. De siger i vuggestuen at hun er meget træt og virker som hun har brug for 4 timers middagslur, så jeg er i tvivl om der skal skæres i dem trods det at hun sover så let om natten og gerne vil være vågen til kl 23 hvis hun får lov.
Du har tidligere skrevet til mig omkring min datters døgnrytme og jeg synes det går lidt bedre, men det ligger altså stadig til hende at være glad for aftenerne.
De to dagslurer rykker lidt i start tidspunkt – i vuggestuen kigger de på hvornår hun er træt og putter hende derefter – umiddelbart synes jeg at det lyder meget fornuftigt, men har også hørt fra anden side at det er vigtigt med en fast soverytme også om dagen for at skabe en bedre rytme om natten og at de derfor skal putte hende på faste tidspunkter – hvad siger du til det?
Hilsen