Jeg er træt

31. august 2011

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Jeg er træt

Hej Helen..

Sikke en god brevkasse du har. Jeg er blevet medlem med det samme:) Jeg har et par spørgsmål til dig som jeg håber du vil svare mig..

Jeg fødte min søn i uge 32+1 en for tidlig fødsel med akut kejsersnit.. Han er 6 måneder gammel nu højde 70 cm og vægt på ca 7 kg.. Min søn fik kolik i 3 måneders alderen og græd ca 4-5 timer ad gangen uden at spise eller andet. Jeg blev anbefalet at købe en hængevugge og det gjorde jeg. Jeg vuggede ham så han faldte til ro og kunne sove. Det hjalp meget, men selvom han ikke er kolik længere vil han kun sove i vuggen og blive vugget. Han er ved og vokse ud af vuggen men bruger den stadig.. Det er ikke sådan langsom vugning jeg taler om men vuggelse i middel til høj hastighed. Ellers kan han ikke falde til ro og begynder at skrige.

Jeg er så træt af det, har prøvet alt. Uro i hans seng og tage ham op når han græder og ligge ham tilbage men nix det hjælper ikke han skriger alt, hvad han kan og bliver blå i ansigtet så han næsten ikke kan trække vejret. Har også prøvet sove ritualer såsom: badning, flaske mælk, skifte tøj, uro men nejj han er så stædig:( Jeg kan ikke gå udenfor mødes med venner, handle ind selv når han bliver trillet i barnevognen. Jeg er blevet lukket inde pga ham. Han vil ikke spise før han er blevet lagt i vuggen og vugget til han næsten er faldt i søvn.

Grødmad er han ikke særlig glad for men 4-5 skefulde kan jeg godt få i ham. Han spiser kun højst 100 ml af gangen (sjældent) derfor kan han heller ikke sove længe hverken om dagen eller natten. Er så træt af alt det her. ...

Annonce

... Han græder ikke normalt altså som andre babyer, han skrigerr og bliver helt blå indtil han har fået sin vilje.

Mine veninder har ingen børn, så de bliver meget forstyrret af ham hver gang vi mødes, derfor har jeg slet ingen venner tilbage. Selv min mor bliver irriteret på ham når han opfører sig sådan. Han har ingen rytme. Sover når det passer ham ca kl 24:00 spiser kl 02:00 og 04:00 og vågner kl 06:00 han er træt hele dagen og vil ikke sove kun hvis han bliver vugget sover han ca 1 time ad gangen 3-4 gange i løbet af en hel dag til kl 24:00. Jeg er kørt nede. Jeg har næsten ingen søvn, jeg kan ikke se en film eller noget, skal altid tage mig ad ham.

Han vil heller ikke ligge på gulvet hverken på ryggen eller maven og lege med sine legetøj. Selv når jeg leger med ham eller han ser tv vil han op i mit skød efter 5-10 min. Hans barnevogn ser næsten ud som en helt ny fordi han ikke vil ligges i den. Jeg vil gerne gå nogle tur med ham, så vi kan få noget frisk luft ,men kan højst gå 50 m så skriger han.. Jeg har prøvet at vugge ham så han falde i søvn og derefter ligge ham i barnevognen, men han vågner med det samme.

Vi har ingen altan så han kan ikke sove udenfor. Vi handler kun ind sådan så en af os er hjemme. Det er ikke kun mig han er sådan ved sådan er han også hos far. Han spiser højst 500 ml i løbet af en døgn faktisk tvinger jeg ham også lidt men han vil simpelthen ikke spise.. Vil også sige at han ikke ammes da jeg ikke havde mælk nok til ham. Det blev en lang og rodet brev, men håber du hjælper mig..

Med venlig hilsen
Træt mor:(

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Søvn

Børn sover ikke som os voksne, og søvnen og måden barnet sover på, ændrer sig lidt hele tiden. I nogle periode vil børn naturligt sove dårligere end i andre perioder - det sker især, når barnet udvikler sig rigtig meget både motorisk og mentalt, ligesom børn der starter i daginstitution, er syge eller måske får en ny lillebror eller lillesøster, naturligt også sover dårligt i disse perioder.

Jeg bliver tit spurgt: "Hvad gør jeg galt?" eller "Hvordan skal jeg præcist gøre for at...

Læs mere i Babylex

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far