Brev:
Jeg er træt
31. august 2011
Alder:
6 mdr.
Jeg er træt
Hej Helen..
Sikke en god brevkasse du har. Jeg er blevet medlem med det samme:) Jeg har et par spørgsmål til dig som jeg håber du vil svare mig..
Jeg fødte min søn i uge 32+1 en for tidlig fødsel med akut kejsersnit.. Han er 6 måneder gammel nu højde 70 cm og vægt på ca 7 kg.. Min søn fik kolik i 3 måneders alderen og græd ca 4-5 timer ad gangen uden at spise eller andet. Jeg blev anbefalet at købe en hængevugge og det gjorde jeg. Jeg vuggede ham så han faldte til ro og kunne sove. Det hjalp meget, men selvom han ikke er kolik længere vil han kun sove i vuggen og blive vugget. Han er ved og vokse ud af vuggen men bruger den stadig.. Det er ikke sådan langsom vugning jeg taler om men vuggelse i middel til høj hastighed. Ellers kan han ikke falde til ro og begynder at skrige.
Jeg er så træt af det, har prøvet alt. Uro i hans seng og tage ham op når han græder og ligge ham tilbage men nix det hjælper ikke han skriger alt, hvad han kan og bliver blå i ansigtet så han næsten ikke kan trække vejret. Har også prøvet sove ritualer såsom: badning, flaske mælk, skifte tøj, uro men nejj han er så stædig:( Jeg kan ikke gå udenfor mødes med venner, handle ind selv når han bliver trillet i barnevognen. Jeg er blevet lukket inde pga ham. Han vil ikke spise før han er blevet lagt i vuggen og vugget til han næsten er faldt i søvn.
Grødmad er han ikke særlig glad for men 4-5 skefulde kan jeg godt få i ham. Han spiser kun højst 100 ml af gangen (sjældent) derfor kan han heller ikke sove længe hverken om dagen eller natten. Er så træt af alt det her. Han græder ikke normalt altså som andre babyer, han skrigerr og bliver helt blå indtil han har fået sin vilje.
Mine veninder har ingen børn, så de bliver meget forstyrret af ham hver gang vi mødes, derfor har jeg slet ingen venner tilbage. Selv min mor bliver irriteret på ham når han opfører sig sådan. Han har ingen rytme. Sover når det passer ham ca kl 24:00 spiser kl 02:00 og 04:00 og vågner kl 06:00 han er træt hele dagen og vil ikke sove kun hvis han bliver vugget sover han ca 1 time ad gangen 3-4 gange i løbet af en hel dag til kl 24:00. Jeg er kørt nede. Jeg har næsten ingen søvn, jeg kan ikke se en film eller noget, skal altid tage mig ad ham.
Han vil heller ikke ligge på gulvet hverken på ryggen eller maven og lege med sine legetøj. Selv når jeg leger med ham eller han ser tv vil han op i mit skød efter 5-10 min. Hans barnevogn ser næsten ud som en helt ny fordi han ikke vil ligges i den. Jeg vil gerne gå nogle tur med ham, så vi kan få noget frisk luft ,men kan højst gå 50 m så skriger han.. Jeg har prøvet at vugge ham så han falde i søvn og derefter ligge ham i barnevognen, men han vågner med det samme.
Vi har ingen altan så han kan ikke sove udenfor. Vi handler kun ind sådan så en af os er hjemme. Det er ikke kun mig han er sådan ved sådan er han også hos far. Han spiser højst 500 ml i løbet af en døgn faktisk tvinger jeg ham også lidt men han vil simpelthen ikke spise.. Vil også sige at han ikke ammes da jeg ikke havde mælk nok til ham. Det blev en lang og rodet brev, men håber du hjælper mig..
Med venlig hilsen
Træt mor:(