Falder selv i søvn

27. juli 2011

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Falder selv i søvn

Kære Helen

Der er nok et svar på vej fra dig på mit sidste kaotiske brev. Men jeg er bare nødt til at fortælle en lille succeshistorie herhjemme fra. Samme dag som jeg sendte brevet til dig om hvordan vi fik Gustav til at falde trygt i søvn i sin egen seng, lykkedes det faktisk!

Han lå kun ganske kort i vores seng, mens jeg strøg ham over kroppen og benævnte kropsdelene, som jeg har gjort siden han var helt spæd. Derefter kom han over i tremmesengen, hvor han fik lov at kravle rundt, stå og ...

Annonce

... hoppe lidt osv. Han var ved at blive lidt ked flere gange, hvor jeg krammede og kyssede ham eller legede lidt titte-bøh. Efter lidt tid lagde han sig så til rette og faldt i søvn. Det var en dejlig oplevelse. Her til aften gik det endnu nemmere, så nu føler jeg, at vi er på rette vej.

Ser dog stadig frem til at høre dine tanker omkring ammestop. Jeg fik vist ikke skrevet at den primære grund til at jeg vil stoppe er, at han kun er interesseret i det om natten.

Mange hilsner fra
Gustavs glade mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.