At sove om natten trygt og godt - 8 mdr.

23. juni 2011

Kategori:
Alder:
8 mdr.

At sove om natten trygt og godt  - 8 mdr.

Kære Helen.

Jeg har tidligere skrevet til dig om dette.

Min datter vågner fortsat ca. 40 minutter efter hun er faldet i søvn om aftenen - uanset om hun lægges vågen eller sovende ned i sin tremmeseng.

Vi tilstræber, at hun lægges næsten-sovende derned, så hun ved, at hun bliver lagt i sin egen seng, men somme tider sker det, at hun når at falde i søvn.

Selv når jeg sidder ved siden af hendes seng 5 min. før hun vågner, parat til at lægge en hånd på hende og synge den velkendte vuggevise for hende, vågner ...

Annonce

... hun og græder meget højt og længe.

De få gange, hvor det lykkedes at berolige hende så hun kan sove videre straks efter det første lille grynt, vågner hun mellem 5-10 minutter senere igen - og lykkedes det os her at berolige hende så vågner hun igen efter 5-30 minutter.

De gange, hvor hun græder meget højt og længe bliver hun selvfølgelig taget op, holdt om og sunget for, indtil hun er faldet til ro igen og kan lægges ned i tremmesengen (men her indtræffer nyt problem - se andet spørgsmål)

Hvad kan vi gøre?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Peanuts og børn

Peanuts (jordnødder) - bør ikke gives til børn under 3 år. Det samme gælder andre hele nødder, kerner fra vindruer, popcorn, hele rå gulerødder og lignende hårde fødevarer.

Børn under 3 år vil ofte have vært ved at tygge og bearbejde hårde fødevarer, og der er derfor en risiko for, at barnet fejlsynker - og det kan være meget farligt. I værste fald kan f.eks. en peanut sætte sig fast ved luftrøret og blokere luftvejene. Især peanuts og kerner fra vindruer har vist sig at udgøre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor