Brev:
At sove om natten trygt og godt - 8 mdr.
23. juni 2011
Alder:
8 mdr.
At sove om natten trygt og godt  - 8 mdr.
Kære Helen.
Jeg har tidligere skrevet til dig om dette.
Min datter vågner fortsat ca. 40 minutter efter hun er faldet i søvn om aftenen - uanset om hun lægges vågen eller sovende ned i sin tremmeseng.
Vi tilstræber, at hun lægges næsten-sovende derned, så hun ved, at hun bliver lagt i sin egen seng, men somme tider sker det, at hun når at falde i søvn.
Selv når jeg sidder ved siden af hendes seng 5 min. før hun vågner, parat til at lægge en hånd på hende og synge den velkendte vuggevise for hende, vågner hun og græder meget højt og længe.
De få gange, hvor det lykkedes at berolige hende så hun kan sove videre straks efter det første lille grynt, vågner hun mellem 5-10 minutter senere igen - og lykkedes det os her at berolige hende så vågner hun igen efter 5-30 minutter.
De gange, hvor hun græder meget højt og længe bliver hun selvfølgelig taget op, holdt om og sunget for, indtil hun er faldet til ro igen og kan lægges ned i tremmesengen (men her indtræffer nyt problem - se andet spørgsmål)
Hvad kan vi gøre?