Brev:
10 måneder og søvn om dagen
18. juni 2011
Alder:
10 mdr.
10 måneder og søvn om dagen
Hej igen Helen
Håber du endnu en gang kan være os behjælpelig.
Alexander er efterhånden blevet 10 måneder, han er sund og rask, glad, nysgerrig og meget social dreng.
På et tidspunkt (for en månedstid) siden sov han 2 x 1½ time om dagen ca. En formiddagslur ved 9 tiden og en igen efter 3-4 timer. Men det begyndte lige så tille at ændre sig, han ville ikke sove om formiddagen og jeg travede stierne tynde med vognen og tilsidst tog han luren, men ville så ikke sove mere inden natten. Og det er jo absolut ikke nok. Der er jo længe fra klokken 10.30 og til han skal puttes om aftenen.
Så efter nogle hårde uger ændrede vi det, prøvede at skære formiddagsluren væk og putte ham 11-11.30. Han er meget træt inden og går selvfølgelig hurtigt omkuld, men sover ofte ikke mere end 1½ time. Han skal underholdes og bliver pivet, selvfølgelig pga træthed. Jeg syntes, det er synd han er SÅ træt inden middagsluren og ofte går frokosten jo op i hat og briller pga. træthed. Men hvad skal vi gøre, hvar du nogle forslag?
Han starter i dagpleje om en månedstid og jeg er godt klar over, at han bliver endnu mere træt og det hele måske ændrer sig fordi han får så mange oplevelser. han er også godt på vej til at kravle og det at han bevæger sig gør ham jo også træt.
Den sidste uges tid har han også sovet elendigt om natten, han vågner mange gange, falder dog let i søvn iigen, men sover uroligt og piber og smågræder. Han sover ellers igennem og har gjort det i et par måneder. Så ingen flaske om natten. Han sover fra ca. 18.30 til 6. Er det alt det han begynder at forstå og opleve som giver den urolige søvn?
Hilsen