Gråd/skrig ved aftenputning

31. maj 2011

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Gråd/skrig ved aftenputning

Hej Helen:0)

Så er jeg tilbage igen...

Signe er nu blevet næsten 11 mdr og hun stortrivedes:0)
Vi har bare det problem, når hun skal puttes til natten, så bliver hun meget ked af det, skriger faktisk.
Hun får flaske og plejede at falde i søvn til den, men det gør hun ikke længere. Hvilket er fint nok, da hun jo selv skal lære at falde i søvn.

Det jeg har gjort de sidste 6 dage, de 2 er hun faldet i søvn til flasken og de andre 4, har jeg puttet hende og er gået ud i 3 min, hvor hun har skreget fra hun er blevet lagt, til jeg er gået derind igen. Jeg får hende til at holde op med at græde og falde til ro og går så ud i 2 min, så skriger hun bare ...

Annonce

... endnu mere. Så går jeg ind igen og da det er ret hårdt for mit moderhjerte, har jeg givet hende det sidste i flasken, som hun så er faldet i søvn til og så bliver hun lagt.

Hun vågner op 1-2 gange om natten for at få en flaske, hvis hun får en flaske inden ca kl 24- 01, kan hun ikke klare natten uden en flaske mere.

- Mine spm. er så, hvordan skal jeg putte hende til natten, uden at hun bliver så ked af det, at hun skriger? Det er virkelig hårdt for hende og mig at høre på:-(

- Det andet er, hvordan kan jeg undgå den 3 flaske?
(Hun skal have 2 flasker, da hun ikke drikker mælk af kop)

Jeg glæder mig til at høre dit svar!

Med venlig hilsen
Anja.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!