Brev:
Putteritual - 3 år, 10 mdr.
6. maj 2011
Alder:
3 år, 10 mdr.
Putteritual - 3 år, 10 mdr.
Hej igen
Mathias vågner ca. kl 6.30 og er i børnehave om dagen, vi starter ofte putningen kl 19 og han sover imellem 20 og 20.30
ofte får han nattøj på i stuen og vi børster tænder og tisser af. Men det meste skal foregå imens vi prøver at distrahere ham eller ser tv så han ikke bliver sur eller prøver at slippe udenom. Han laver mange overspringshandlinger lige ved puttetid.
Så læser vi 2 bøger i hans seng og så ligger vi os sammen i sengen og så skal vi ofte sige at han skal sove nu for ellers går vi ud og nu er det puttetid osv. Han vil gerne fortælle alt muligt og vise os ting på værelse lige når han skal sove.
Ofte ser han tv inden han skal sove og har gjort til mere efter at lillebror er kommet til men vi tænker at prøve at stoppe lidt med det og evt. læse nogle bøger i stuen inden for at få hans meget aktive niveau ned inden han skal sove.
Han har aldrig været et barn der har sovet så meget.
Herudover må vi heller ikke gå fra ham på værelset da han er bange siger han, han taler meget om monster og onde drømme.
Vi kunne godt tænke os at vi begge kunne putte uden gråd og at han kunne falde i søvn selv på sit værelse med os i stuen ved siden af.
Håber du kan for en fornemmelse for vores problemer og har noget gode råd til os:)?
Med venlig hilsen
os