Brev:
Søvnen - falde i søvn . . .
3. maj 2011
Alder:
10 mdr.
Søvnen - falde i søvn . . .
Hej Helen,
Tak for dine tidligere svar!
Derfor en lille up-date, min datters hoftedysplasi er i kraftig bedring, faktisk har hoftebøjningen forbedret sig med 10 grader. Lægen blev selv overrasket over udviklingen på kun 3 mdr., og derfor forventer vi nu at det gror sammen som det skal. Hun kravler, danser, går sidelæns langs møblerne, går alene med gåvognen og er nu begyndt at slippe og går mod os eller hvorhen hun nu ønsker. Så alle mine motoriske øvelser har hjulpet :o)
Men nu tilbage til mit spørgsmål, min datter (10 1/2 mdr.) har den sidste tid haft lidt problemer med søvnen. Min dagligdag har længe set således ud:
6.00 - Vågner, hvorefter vi tager hende ind til os og putter lidt
6.45 - Morgenmad
8.45-9.00 - En lille snak af fx. æble, brød eller grød
9.00-9.30 - Formiddagslur (ca. 1 1/2 - 2 timer)
11.30-12.30 - Frokost
14.00 - En lille snak af fx. æble, brød eller grød
14.30 - Eftermiddagslur (ca. 1 1/2)
16.00 - En lille snak af fx. æble, brød eller grød
18.00 - Aftensmad
19.30 - Puttetid, og sover indtil næste morgen DOG vågner hun mellem 0-5 gange om natten for at få vand eller bare et knus.
Vores problem ligger i, at hun faktisk ikke vil sove de tidspunkter som vi altid har gjort. Hun vil nu gerne gåes med i dagtimerne, ellers får jeg hende ikke til at sove uden mange mange tårer. Og om aftenen er det op og ned i sengen flere gange. Som om hun faktisk ikke vil overgive sig til at slappe af. Jeg stoppede amningen 100% inden påsken.
Skal hun til kun at sove 1 gang om dagen, eller hvad skal vi gøre? Endvidere hvordan lærer vi hende at falde i søvn uden vi står ved hendes side? Pt. synger vi hende i søvn eller nusser hendes hånd og selvfølgelig putter hun med hendes bamse.
Med venlig hilsen
Den glade mor