Søvnen - falde i søvn . . .

3. maj 2011

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Søvnen - falde i søvn . . .

Hej Helen,

Tak for dine tidligere svar!

Derfor en lille up-date, min datters hoftedysplasi er i kraftig bedring, faktisk har hoftebøjningen forbedret sig med 10 grader. Lægen blev selv overrasket over udviklingen på kun 3 mdr., og derfor forventer vi nu at det gror sammen som det skal. Hun kravler, danser, går sidelæns langs møblerne, går alene med gåvognen og er nu begyndt at slippe og går mod os eller hvorhen hun nu ønsker. Så alle mine motoriske øvelser har hjulpet :o)

Men nu tilbage til mit spørgsmål, min datter (10 1/2 mdr.) har den sidste tid haft lidt problemer med søvnen. Min dagligdag har længe set således ud:

6.00 - Vågner, hvorefter vi tager hende ind til os og putter lidt

6.45 - Morgenmad

8.45-9.00 - En lille snak af fx. æble, brød eller grød

9.00-9.30 - Formiddagslur (ca. 1 1/2 - 2 timer)

11.30-12.30 - Frokost

14.00 - En lille snak af fx. ...

Annonce

... æble, brød eller grød

14.30 - Eftermiddagslur (ca. 1 1/2)

16.00 - En lille snak af fx. æble, brød eller grød

18.00 - Aftensmad

19.30 - Puttetid, og sover indtil næste morgen DOG vågner hun mellem 0-5 gange om natten for at få vand eller bare et knus.

Vores problem ligger i, at hun faktisk ikke vil sove de tidspunkter som vi altid har gjort. Hun vil nu gerne gåes med i dagtimerne, ellers får jeg hende ikke til at sove uden mange mange tårer. Og om aftenen er det op og ned i sengen flere gange. Som om hun faktisk ikke vil overgive sig til at slappe af. Jeg stoppede amningen 100% inden påsken.

Skal hun til kun at sove 1 gang om dagen, eller hvad skal vi gøre? Endvidere hvordan lærer vi hende at falde i søvn uden vi står ved hendes side? Pt. synger vi hende i søvn eller nusser hendes hånd og selvfølgelig putter hun med hendes bamse.

Med venlig hilsen
Den glade mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar som er virkelig brugbare.

Jeg er glad for din tilgang til barnet. Synes det kan virke meget frustrerende at der stilles store krav til de små og at der er en holdning til at man bare skal tage "kampen" med dem og dermed have sig et ulykkeligt barn. Så hvor er jeg glad for at have dig!

Med venlig hilsen
Pernille, mor til dreng på 6 måneder