Brev:
Irriterede ører, dræn og tidlige morgener
12. april 2011
Alder:
10 mdr.
Irriterede ører, dræn og tidlige morgener
Hej Helen
Nu skriver jeg til dig igen angående min lille søn Noah på nu 10 mdr. Han har haft en hård tid de sidste tre mdr, med mellemørebetændelser og astmatisk bronkitis.
Vi går hos en børnelæge og vi har nu endelig fået styr på hans bronkitis med aubec og avamys, så det synes jeg går fint.
I starten af marts fik Noah lagt dræn i begge øre da der konstant stod væske i dem og han sov elendigt. Det hjalp med det samme, og han sov igennem til mellem halv fem og fem. Vi var bare super glade, fordi vi fik lov at sove det meste af natten, og så forventede vi at han med tiden kom til at sove ihvertfald til kl seks.
Nu er det ca halvanden måned siden at han fik dræn og han står stadig op kl halv fem-fem, og vi synes det er meget tidligt, og ofte vækker han også vores store piger hvilket betyder en lang hård dag for hende.
Vi har været til kontrol med ham ved ørelægen i sidste uge og alt var fint. Han nævnte dog noget om at ørene kunne være irriteret af plastik dræn og nogle gange hjalp det at skifte dem ud med titanium, men han var meget hurtig i det og jeg fik ikke rigtig fat i om han mente det kunne være et problem Noah havde.
Jeg har tænkt meget på det den sidste uge og synes også at han fortsat tager sig meget til ørene også når han bliver lagt ned. Så mit spørgsmål er om du kender til irriterede ører pga dræn, og om du evt tror at det kan hænge sammen med at han står så tidligt op.
Han spiser rigtig godt i løbet af dagen, og han er en rigtig lille tilpas grinebidder. Kravler rundt i hele huset og rejser sig op af alt.
Han hoster slet ikke eller piber i øjeblikket så jeg tror ikke det har noget med hans astma at gøre.
Vi har prøvet at give ham mere mad, både kl halv fem om morgenen, når han vågner, men han vil ikke sove videre. Vi har også forsøgt at stå op kl tolv for at giive ham en flaske, for at se om han sover længere af den grund, men det gør han ikke.
I løbet af dagen sover han 1,5 time om formiddagen og 1,5 til max 2,5 om eftermiddagen.
Han kommer i seng klokken otte og nogle gange er den halv ni inden han sover, men står op på samme tid.
Håber at du kan hjælpe os med at finde ud af hvad det evt kan skyldes. Ville lige hører din mening inden jeg tager til ørelægen igen. Der er jo mange ting der kan spille ind, og ørelægen er ofte meget stresset så det skal gå stærk når man er inde hos ham.
Tak for en fantastisk brevkasse
Med venlig hilsen
Karina