Brev:
Hvordan kommer far til at putte?
25. marts 2011
Alder:
8 mdr.
Hvordan kommer far til at putte?
Hej Helen:0)
Jeg har husket at dele mine spm. op, så her er det næste;0)
Vores datter på 8mdr.(født 10.07.10 og vejer ca 9,5kg) er udelukket blevet puttet til natten af mig, da jeg har ammet hende. (Det er først den sidste mdr., at vi har fundet en sutteflaske, hun vil tage).
Nu er det, at vi gerne vil, at faderen skal begynde at tage over. Men når han giver hende flaske, vil hun enten kun tage 40ml. eller slet ingenting. Når jeg giver hende, tager hun ca. 200ml.
Det giver jo ikke det bedste grundlag for at putte hende...
- Noget forslag til, hvad han kan gøre anderledes?
Hvis jeg ammer hende/giver hende flaske og får hende til at sove. Normalt går det rigtig godt.
Hvis hun så vågner efter en tid, kan jeg gå derind, vende hende, give hende sutten eller tage hende op, hvis hun har brug for det. Hvis hun er meget ked af det, kan jeg vugge hende i søvn.
Men hvis min kæreste går derind, skriger hun på livet løs og stopper først, når jeg kommer og tager over. Nogle gange er hun så ked af det, at det eneste jeg kan gøre, er at give hende brystet.
- Har du en rigtig god íde til at far kommer ind i billedet, det er både frustrerende for ham og for mig!
- Har du før hørt om brystbørn, der bliver urolige af at få flaske eller ondt i maven?
Jeg var startet med at give min datter flaske til natten også for at hun måske kunne sove lidt længere, inden hun skulle ammes igen. Men det er lige somom at hun vågner mere efter en ½ times tid, når hun har fået flaske, og er mere urolig og ulykkelig. Kan det passe?
Vi glæder os til at høre fra dig:0)
Hilsner fra far og mor:0)