Hvordan kommer far til at putte?

25. marts 2011

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Hvordan kommer far til at putte?

Hej Helen:0)

Jeg har husket at dele mine spm. op, så her er det næste;0)

Vores datter på 8mdr.(født 10.07.10 og vejer ca 9,5kg) er udelukket blevet puttet til natten af mig, da jeg har ammet hende. (Det er først den sidste mdr., at vi har fundet en sutteflaske, hun vil tage).

Nu er det, at vi gerne vil, at faderen skal begynde at tage over. Men når han giver hende flaske, vil hun enten kun tage 40ml. eller slet ingenting. Når jeg giver hende, tager hun ca. 200ml.

Det giver jo ikke det bedste grundlag for at putte hende...
- Noget forslag til, hvad han kan gøre anderledes?

Hvis jeg ammer hende/giver hende flaske og får hende til at sove. Normalt går det rigtig godt.
Hvis hun så vågner efter en tid, kan jeg gå derind, vende hende, give hende sutten eller tage hende op, hvis hun ...

Annonce

... har brug for det. Hvis hun er meget ked af det, kan jeg vugge hende i søvn.

Men hvis min kæreste går derind, skriger hun på livet løs og stopper først, når jeg kommer og tager over. Nogle gange er hun så ked af det, at det eneste jeg kan gøre, er at give hende brystet.

- Har du en rigtig god íde til at far kommer ind i billedet, det er både frustrerende for ham og for mig!

- Har du før hørt om brystbørn, der bliver urolige af at få flaske eller ondt i maven?
Jeg var startet med at give min datter flaske til natten også for at hun måske kunne sove lidt længere, inden hun skulle ammes igen. Men det er lige somom at hun vågner mere efter en ½ times tid, når hun har fået flaske, og er mere urolig og ulykkelig. Kan det passe?

Vi glæder os til at høre fra dig:0)

Hilsner fra far og mor:0)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Diarré

Det er normalt at et barn der kun får brystmælk at have tynd afføring. Men hvis barnet ikke bliver ammet mere og pludselig får vandtynd afføring, skal du være opmærksom.

Diarré kan være tegn på infektion forskellige steder i kroppen og det kan derfor være en god idé at måle barnets temperatur. Du skal være opmærksom på at barnet skal have ekstra væske og hvis diarréen ikke forsvinder hurtigt igen skal du søge læge. Hvis barnet virker sløvt eller der er blod eller slim i...

Læs mere i Babylex

Undertøj til børn

Bomuld er behageligt, suger sved og kan vaskes ved høj temperatur. Det kan være en stor fordel, så længe børn bruger ble, hvor det ikke kan undgås, at der af og til kommer urin og afføring i undertøjet.

I efterårs- og vintermånederne, kan det dog være en fordel at vælge undertøj af uld. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft. Det gør, at uld isolerer rigtig godt, og det hjælper derfor barnet med at holde varmen, når det f.eks. sparker dynen af om natten. Uld kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine