Brev:
Vil ikke sove indendørs
3. marts 2011
Alder:
5 mdr.
Vil ikke sove indendørs
Hej Helen
Jeg har lige endnu et par spørgsmål.
1) Min kæreste og jeg er pt i USA og herovre er de ikke vandt til at stille børnene udenfor og sove. Jeg har bare det lille problem at min 5 1/2 måneder gamle datter ikke vil sove indenfor om dagen.
Jeg har læst din bog, men det vil ikke lykkes for mig at få hende til at overgive sig til søvnen. Jeg svøber hende i dynen og går rundt og vugger hende til hun næste falder i søvn. Men lige så snart jeg forsigtigt forsøger at ligge hende slår hun øjnene op og græder. Hvis jeg giver det flere forsøg bliver hun bare mere og mere hidsig for hver gang jeg forsøger at lægge hende.
Jeg har også prøvet først at ligge hende når hun sover, men også her vågner hun med det samme og græder. Jeg giver hende også en sutteklud. Hun holder sig på denne måde vågen hele dagen og får måske i alt 2-3 timers søvn i mine arme. Har du nogle gode råd til hvordan jeg skal komme videre?
2) Vi bor langt ude på landet herovre og der er meget sne, så jeg kan ikke komme ud og gå i området med barnevognen. Jeg overvejer derfor at opsøge aktiviteter for børn (eller måske nærmere mødre) i området (også for ikke at blive alt for ensom), men igen har jeg problemet med at hun ikke vil sove indendørs og jeg vil helst ikke stå et eller andet sted med et hysterisk barn. Har du nogle forslag?
Hilsen den trætte mor