Vil ikke sove indendørs

3. marts 2011

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Vil ikke sove indendørs

Hej Helen

Jeg har lige endnu et par spørgsmål.

1) Min kæreste og jeg er pt i USA og herovre er de ikke vandt til at stille børnene udenfor og sove. Jeg har bare det lille problem at min 5 1/2 måneder gamle datter ikke vil sove indenfor om dagen.

Jeg har læst din bog, men det vil ikke lykkes for mig at få hende til at overgive sig til søvnen. Jeg svøber hende i dynen og går rundt og vugger hende til hun næste falder i søvn. Men lige så snart jeg forsigtigt forsøger at ligge hende slår hun øjnene op og græder. Hvis jeg giver det flere forsøg bliver hun bare mere og mere hidsig for hver gang jeg forsøger at lægge hende.

Jeg har også prøvet først at ligge ...

Annonce

... hende når hun sover, men også her vågner hun med det samme og græder. Jeg giver hende også en sutteklud. Hun holder sig på denne måde vågen hele dagen og får måske i alt 2-3 timers søvn i mine arme. Har du nogle gode råd til hvordan jeg skal komme videre?

2) Vi bor langt ude på landet herovre og der er meget sne, så jeg kan ikke komme ud og gå i området med barnevognen. Jeg overvejer derfor at opsøge aktiviteter for børn (eller måske nærmere mødre) i området (også for ikke at blive alt for ensom), men igen har jeg problemet med at hun ikke vil sove indendørs og jeg vil helst ikke stå et eller andet sted med et hysterisk barn. Har du nogle forslag?

Hilsen den trætte mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Annonce

Viden om børn:

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet