Brev:
Vores pige vågner om natten - 7 mdr.
6. februar 2011
Alder:
7 mdr.
Vores pige vågner om natten - 7 mdr.
Kære Helen,
Jeg har før skrevet til dig omkring amning om natten. Og tak for dit svar :) Det er gået godt fremad - jeg ammer nu 1-2 gange om natten hvilket er fint for mig.
Men - Vores pige vågner op til 10-15 gange om natten og skal vuggen i søvn igen. Vi sider på en stor gymnastik bold og gynger lidt frem og tilbage.
Det er simpelthen så hårdt at skulle op så mange gange - og hvis bare det var at give sut eller andet. Men vi er oppe i mellem 1-20 min afgangen, før hun sover igen.
Når hun skal sove om aftenen vugger vi hende i søvn, ofte tager det 10 min så sover hun. Kan det have noget med det at gøre? At hun til at starte med bliver vugget i søvn?
Hvis ja, hvordan griber vi så det an - ikke at vugge om aftenen. Vi har ikke noget problem med det, hvis bare hun ville sove lidt længere stræk af gangen. Men hvis det har en stor betydning, laver vi det selvfølgelig om.
Og hvad skal vi gøre om natten?
Hvis vi lader hende ligge og evt. aer og siger beroligende lyde/ord til hende - begynder hun efter kort tid at skrige op.
Det skal lige siges - ekstra oplysninger:
Hun tager ikke sut.
Vi ligger hende fast mellem kl. 19 og 20, ofte 19.30.
Hun får et grødmåltid lige inden sengetid og bagefter bryst. Og jeg ammer igen når jeg går i seng kl.21.30
Vores datter bliver 7 mdr den 12.
Jeg er startet på arbejde og far har nu barsel i 1,5 måned.
Glæder mig til at høre fra dig.