Brev:
Putning til nat - et projekt!
28. december 2010
Alder:
9 mdr.
Putning til nat - et projekt!
Hej Helen!
Jeg har en søn på snart 9 mdr (d. 30/12).
Han har fra fødsels haft det svært med at sove og falde i søvn, både dag og nat.
Om dagen gik jeg tur hver gang jeg ville være sikker på at han skulle sove og om aftenen stod jeg og vuggede ham i over en time, mens han bare græd og græd. Nogle gange lykkedes det at få ham til at næsten-sove med en flaske.
Vi begyndte v. en 6 mdr at vænne ham til selv at falde i søvn i sin seng, efter at have fået flaske, og hvor vi så gik ind til ham hver gang han blev ked eller brokkede sig lidt. Til sidst tog det max en 15-20 min, hvor han lå selv mest af tiden, og bare vendte sig lidt rundt. Skønt!
Men så fra den ene dag til den anden, tog det op til 1 time at få ham til at sove, og vi kan ikke gå fra ham fordi han så enten bliver ked af det, eller bare leger rundt og så tager det ENDNU længere tid før han sover.
Jeg er klar over at der er gang i både motorisk udvikling, tænder og seperations angst, men jeg bliver SÅ frustreret over at sidde inde i mørket i min 1 time hver aften og holde i hånd eller bare være der..
Skal vi bare affinde os med at sådan er det? Eller har du nogle gode råd?
Han sover godt om dagen i altan barnevognen, hvor jeg bare kan lægge ham ud og så falder han selv i søvn. Og han sover ca 3 timer om dagen fordelt på to lure.
Vi ligger ham i seng om aftenen kl. ca 19.30, efter han er blevet puslet incl dråber, tandbørstning og så siger vi godnat til far/mor og kattene.
Han får en flaske MME (ca 100 ml) inde i soveværelset i hans seng (kan ikke koncentrere sig om at drikke den hvis han er i vores favn). Og så synger jeg en sang, eller læse en lille historie, og så slukker vi lyset og siger godnat.
Han er en glad og livlig dreng ellers.
Hilsen Camilla
Hannibals mor.