Putning til nat - et projekt!

28. december 2010

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Putning til nat - et projekt!

Hej Helen!

Jeg har en søn på snart 9 mdr (d. 30/12).

Han har fra fødsels haft det svært med at sove og falde i søvn, både dag og nat.
Om dagen gik jeg tur hver gang jeg ville være sikker på at han skulle sove og om aftenen stod jeg og vuggede ham i over en time, mens han bare græd og græd. Nogle gange lykkedes det at få ham til at næsten-sove med en flaske.

Vi begyndte v. en 6 mdr at vænne ham til selv at falde i søvn i sin seng, efter at have fået flaske, og hvor vi så gik ind til ham hver gang han blev ked eller brokkede sig lidt. Til sidst tog det max en 15-20 min, hvor han lå selv mest af tiden, og bare vendte sig lidt rundt. Skønt!

Men så fra den ene dag til den anden, tog det op til 1 time at få ham til at sove, og vi kan ikke gå fra ham fordi han så enten bliver ked af det, eller bare leger rundt og så tager det ENDNU længere tid før han sover.

Jeg er klar ...

Annonce

... over at der er gang i både motorisk udvikling, tænder og seperations angst, men jeg bliver SÅ frustreret over at sidde inde i mørket i min 1 time hver aften og holde i hånd eller bare være der..

Skal vi bare affinde os med at sådan er det? Eller har du nogle gode råd?

Han sover godt om dagen i altan barnevognen, hvor jeg bare kan lægge ham ud og så falder han selv i søvn. Og han sover ca 3 timer om dagen fordelt på to lure.

Vi ligger ham i seng om aftenen kl. ca 19.30, efter han er blevet puslet incl dråber, tandbørstning og så siger vi godnat til far/mor og kattene.

Han får en flaske MME (ca 100 ml) inde i soveværelset i hans seng (kan ikke koncentrere sig om at drikke den hvis han er i vores favn). Og så synger jeg en sang, eller læse en lille historie, og så slukker vi lyset og siger godnat.

Han er en glad og livlig dreng ellers.

Hilsen Camilla
Hannibals mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil lige sige mange tak for dit gode og præcise svar på mit spørgsmål om "Afbrudt søvn efter dagplejestart". Jeg fik lige præcis den vejledning, jeg manglede. Så tusind tak og fortsat god dag.

Kærlig hilsen
Victors stolte mor.