Brev:
Vågner en gang i timen
3. december 2010
Alder:
12 mdr.
Vågner en gang i timen
Hej Helen,
Bare lige et par hurtige spørgsmål:
S. vågner lige i tiden VIRKELIGT mange gange om natten, mindst én gang i timen fra han kommer i seng om aftenen til han vågner næste morgen. Vi giver ham som regel sutten, og så sover han videre. Jeg tror ikke, at han er afhængig af den for at komme videre i søvnen, for i andre perioder kan han nøjes med at "kalde" en enkelt gang. Men er det måske noget udviklingsbetinget?
Forleden dag var han sløj, kastede op og var generelt utilpas. Jeg lod ham sove om dagen, som han virkede til at have brug for - med det resultat at han vågnede de to efterfølgende nætter og var vågen hhv. en og to timer! Det er naturligvis ikke så fedt, men når han er syg, er de sædvanlige søvnmønstre vel sat lidt på standby. Skal jeg ikke lade ham sove?
Med venlig hilsen
Mette