Skriger pludselig ved sengetid

28. oktober 2010

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Skriger pludselig ved sengetid

Hej Helen...

Så har vi igen brug for din hjælp og vurdering af vores dreng på nu 10 mdr.

Det har ikke været noget problem at lægge ham om aftenen før nu. Han får en flaske inden vi lægger ham. For nogle måneder siden faldt han altid i søvn ved flasken og vi kunne lægge ham uden vrøvl. Han får stadig flasken, men falder dog sjældent i søvn nu. Men vi har stadigt kunne lægge ham i sengen. Så har han rejst sig om mange gange og snakket i noget tid, hvor vi bare har gået ind til ham og lagt ham ned og sagt godnat igen. Til sidst faldt han i søvn uden brok eller gråd.

Men fra den ene dag til den anden bliver han pludselig MEGET ked af det når vi skal lægge ham. Har aldrig oplevet denne gråd før. Meget hysterisk og helt utrøstelig. Derfor er vi meget i tvivl om, hvad dette kan skyldes. Vi har mange bud på hvad det kan være. Men det værste af det hele er, at vi ikke ved om det er fordi han har ondt.

Han er på nuværende tidspunkt lidt forkølet og vi har derfor haft ørerne i tankerne. Dog tror vi ikke det er det, da der slet ingen problemer er om dagen når han sover i barnevognen. Vi har dog løftet hovedgærdet lidt og samtidig givet ham næsedråber når han har været helt stoppet.

Er anden faktorer kunne være, at der igen er tænder på vej. Sidst han fik en tand var han meget plaget af ...

Annonce

... det. Dog ikke på denne hysteriske måde, men mere i form af at han havde svært ved at sove om dagen. Men han bider meget i fingrene så måske det kunne være det. Vi undrer os bare over at det kun er om aftenen at dette plager ham..

En sidste ting vi har diskuteret er, om han i denne alder er i et stort udviklingstrin og derfor er utryk ved at skulle lægges til at sove i eget værelse. Han er meget nysgerrig og har virkelig fået øje på verden omkring ham. Han peger på ting og siger "det"... skønt:-)
Vi tænker om alle disse indtryk gør ham utryg og det kan være derfor han reagerer sådan. Dog plejer han at falde til ro hvis vi tager ham ind til os, men der kan han heller ikke rigtig finde ro. Den anden dag tog det 1½ time at lægge ham og det var med skrig og skrål og så vågnede han også kl. 02.00 og faldt først til ro kl. 04.00. Så det er nogle hårde dage og eftersom jeg starter på arbejde i morgen, ville det jo være skønt hvis man fik sin nattesøvn.

Vi er som skrevet meget i tvivl om, hvad han pludselige og voldsomme reaktion kan skyldes. Kan et barn i denne alder trodse det at blive lagt i seng? Vi vil jo ikke lade ham ligge og skrige hvis han har ondt eller er utryg.

Håber du kan give et bud på hvad der kan være med vores ellers altid glade og dejlige dreng.

Med venlig hilsen
Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Barselshotel

Barselshoteller findes både på sygehuse og i privat regi.

Kravene til at komme på et offentligt barselsehotel er forskellige. Nogle steder barselshotellet for flergangsfødende, der har haft en ukompliceret graviditet og fødsel, andre steder er det til førstegangs forældre, der har brug for lidt ekstra tid, inden turen går hjem. På barselshotellet vil både mor og far typisk kunne være til stede hele døgnet og personalet kan tilkaldes, ved behov for hjælp.

På et...

Læs mere i Babylex

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger