Brev:
Sove på maven - 1 mdr.
21. oktober 2010
Alder:
1 mdr.
Sove på maven - 1 mdr.
Hej Helen!
Så er Victor blevet storebror til en lille pige på 4 uger i morgen. Hun trives rigtig godt og jeg er omhyggelig med at bøvse hende af. Hun kan rigtig godt lide at ligge på tværs af mine ben og her kommer der ofte lige den sidste bøvs eller prut. Når hun har været lidt urolig og virket som om hun har lidt mavekneb så falder hun fint til ro, når jeg lægger hende på maven.
Jeg har ladet hende sove på maven flere gange og hun vender selv hovedet fra højre til venstre og omvendt undervejs. Jeg tør ikke lægge hende på maven om natten i liften pga risikoen for vuggedød, men jeg har alligevel lidt dårlig samvittighed over at "jeg kan finde på" at lægge hende på maven i dagtimerne (hvor jeg kan holde lidt mere øje med hende). Skal jeg have det?
Når hun får mavekneb om natten, så lægger jeg hende på min egen mave og så falder vi i søvn på den måde.... "må" man heller ikke det?
Jeg ved jo godt at du ikke kan/skal give garantier for hvad man kan gøre og du sikkert holder dig til hvad sundhedsstyrelsen siger, men jeg tænker bare "hvor hysterisk skal jeg være". Normalt tænker jeg - "alt med måde" omkring diverse anbefalinger.
Til sidst vil jeg spørge dig om, om det er noget med at de smågylper lidt i starten, da lukkemusklen ikke er helt udviklet - og hvornår lukker de normalt selv. Hun får tit en lille mælkeskvulp efter en amning... hvis ikke jeg får hende hurtigt nok op fra brystet når hun holder op med at sutte. Så er det bøvsen som nok sender mælken op og ud af munden, tror jeg.
Venlig hilsen
Christina