Brev:
Vågner og er utrøstelig om natten - 12 mdr.
13. oktober 2010
Alder:
12 mdr.
Vågner og er utrøstelig om natten - 12 mdr.
Hej Helen, så er der endnu et søvnspørgsmål til bunken.
Vi har en dreng på 12 måneder der er begyndt at sove dårligt om natten.
Han er startet i dagpleje for en måned siden og det går godt. Han sover 2-3 timer middagslur sammen med de andre børn, og måske en lille morfar når de kører til og fra legepladsen.
Vi har ingen problemer med at putte ham i seng kl. 20 om aftenen, han får en flaske mme, sin natsang, vi taler lidt om dagen og så siger vi godnat og han lægger sig til at sove.
Men.. og her er problemet så, når vi et par timer senere kommer i seng (hans seng står inde i vores soveværelse) så vågner han op med et skrig. For det meste kan man give ham lidt mme eller bare hans sut og så er der ro igen, men i løbet af natten vågner han adskillige gange i et skrig og er helt utrøstelig.
Vi har prøvet at tage ham over i vores seng, hvilket virker beroligende kortvarigt, men så mosler han så meget rundt i søvne at vi ikke kan sove, så den løsning dur ikke.
Vi har ladet ham skrige indtil han falder i søvn, hvilket sagtens kan vare en halv time, og det rækker vores tålmodighed og hjertevarme heller ikke til kl. 3 om natten.
Indimellem er han slet ikke vågen når han skriger, så vi prøver desperat at vække ham samtidig med at vi skal trøste ham.
Summa summarum så er vi to meget trætte forældre der ikke ved hvad vi skal gøre. Er det en fase han er i pga alder? Dagplejestart? eller noget tredje? Gør vi noget forkert?
Jeg skal lige nævne at han motorisk er godt med. Han går uden støtte, han er en glad dreng der spiser godt og gerne vil efterabe alt hvad de voksne gør.
Jeg håber, du kan hjælpe os til lidt nattero da både voksne og barn er MEGET trætte om morgenen.