Brev:
Falder i søvn, vågner, falder i søvn, vågner
8. oktober 2010
Alder:
1 mdr.
Falder i søvn, vågner, falder i søvn, vågner
Hej Helen
Jeg har brug for hjælp!
Jeg har en dreng på 5 uger. Han spiser og vokser godt. Han var stor ved fødsel (4710 g) og er nu som 5 uger ca. 6500 g.
Min lille dreng er god til at falde i søvn, men vågner efter 1-4 minutter op igen, kan så falde i søvn igen. Dette kan stå på op til 5 gange - oftest ender det med at han ikke længere kan finde ro og falde i søvn.
Til sidst er han frustreret og gal, og kan ikke finde ud af det. Dette mønster gentager sig over hele dagen, undtagen når jeg ammer om natten, hvor han sover videre.
Min lille drenge falder stort set aldrig i søvn, med mindre han er rigtig godt træt. Og jeg vil faktisk ikke sige han falder i søvn - men "går ud".
Jeg er opmærksom på ikke at putte ham for tidligt/for sent. Jeg har prøvet at amme ham lige før, og lade være, jeg har prøvet at give ham lidt kamiliete før, jeg har prøvet at pakke ham i dynen, vugge ham, gå med ham på armen. Men mønstret er det samme.
Hvad kan jeg gøre for at hjælpe min lille dreng (og mig selv)?
- kan du give en årsag til dette?
Hilsen