Falder i søvn, vågner, falder i søvn, vågner

8. oktober 2010

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Falder i søvn, vågner, falder i søvn, vågner

Hej Helen

Jeg har brug for hjælp!

Jeg har en dreng på 5 uger. Han spiser og vokser godt. Han var stor ved fødsel (4710 g) og er nu som 5 uger ca. 6500 g.

Min lille dreng er god til at falde i søvn, men vågner efter 1-4 minutter op igen, kan så falde i søvn igen. Dette kan stå på op til 5 gange - oftest ender det med at han ikke længere kan finde ro og falde i søvn.

Til sidst er han frustreret og gal, og kan ikke finde ud af det. Dette mønster gentager sig over hele dagen, undtagen når jeg ammer om natten, hvor han ...

Annonce

... sover videre.

Min lille drenge falder stort set aldrig i søvn, med mindre han er rigtig godt træt. Og jeg vil faktisk ikke sige han falder i søvn - men "går ud".

Jeg er opmærksom på ikke at putte ham for tidligt/for sent. Jeg har prøvet at amme ham lige før, og lade være, jeg har prøvet at give ham lidt kamiliete før, jeg har prøvet at pakke ham i dynen, vugge ham, gå med ham på armen. Men mønstret er det samme.

Hvad kan jeg gøre for at hjælpe min lille dreng (og mig selv)?
- kan du give en årsag til dette?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid velovervejede og medfølende svar. Som førstegangsmor henter jeg megen støtte i din brevkasse.

Mor S - mor til pige på 6 måneder