Sovevanskeligheder

5. oktober 2010

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Sovevanskeligheder

Hej Helen

Først tak for dit forrige beroligende svar. Nu har jeg igen brug for at høre din mening til vores søns sove rytme.

Vi har en dejlig dreng på snart 10 måneder. Han har haft en lidt hård start på livet da han har kiss kids syndrom, men i dag har han det godt og går kun til behandling ved kiropraktor to gange i måneden.

Motorisk er han godt med, kan kravle men gider det ikke, vil hellere gå med sin skubbe gåvogn. Han pludre fint, elsker kontakt og er et glad barn.

Dog syntes jeg ikke han sover nok i løbet af dagen. før fik han altid tre lurer i løbet af dagen, nu to.

Vores dagsrytme ser ca. såden ud:

Vågner mellem 06-07 kommer op i bad, får morgenmad, gerne havregrød og lidt til hånden. Er vågen ca. tre timer, får flaske og bliver puttet til lur. Sover ca 1-2 timer.

Kommer op, leger og er med til dagens opgaver, får rugbrød til frokost, og igen efter ca. tre timer får han flaske og bliver puttet til sin anden lur.
Sover ca. tre kvarter.

Herefter leg, mellem ...

Annonce

... måltid, evt gåtur i klapvogn, aftensmad, (ofte hvad vi får) pytning med flaske ca. kl. 19- 19.30

Vågner somregel ved 03 tiden om natten og får en flaske.

Som sådan lyder det nok som en fornuftig rytme, men problemet er at han ikke er veludhvilet efter lur nr to. Når han vågner af den, er han altid meget ulykkelig og utrøstelig. Han har ofte vendt sig om på maven, jeg har prøvet at vende ham tilbage til ryggen, gået tur med ham osv. men lige meget hjælper det. Det er træls, da han resten af dagen ofte er vrøvlet, og der ofte er over fire timer til han skal puttes til nat. Få gange sker det at han sover længere ved lur nr. to og så er han meget mere tilfreds resten af dagen.

Hvad kan jeg gøre?

Jeg ser at du ofte kommer med foreslag til dagsrytmer, hvor du skriver at barnet skal have flaske om morgen og så sove videre, men hvordan foregår det? Min søn vil bestemt ikke sove videre når han først er vågen ved den tid.

Håber at du kan komme med nogle forslag.

Mange hilsner fra
Frida

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tak for en fantastisk hjemmeside. Det er så dejligt at mærke, hvordan du virkelig sætter dig ind i hvert enkelt spørgsmål og du giver nogle rigtigt gode svar!

Tak fra tvillingernes mor