Brev:
Vil ikke have flaske mere, og er vågen flere gange om natten
3. oktober 2010
Alder:
7 mdr.
Kære Helen.
Igen tusind tak for dine super gode svar på vores tidligere spørgsmål.
Vores søn på næsten 7 mdr. er begyndt at afvise flasken med MME om dagen. Vi tilbyder ham den efter hvert måltid, men han "fejer" den væk med hånden og "spytter" den ud når han får den i munden. Vi har prøvet at tilbyde ham MME af kop i stedet, og så drikker han lidt.
Han spiser godt af både grød og grøntsagsmos med kød, og drikker fint vand af kop. Han får også frugtmos med A38 som mellemmåltid.
Inden han skal sove får han vælling af flaske (det gider han godt) og når han vågner om natten får han også vælling af flaske.
Får han nok mælk/MME når han nu selv afviser flasken om dagen? Skal vi evt ændre på noget mht det?
Vi har næsten lige fået svar fra dig på vores spørgsmål ang. hans døgnrytme (den forløber fint og uden problemer frem til aftenen). Nu har vi bare lige et spørgsmål mere til det. Han kommer op fra middagslur ca. kl. 15 (og har sovet 2 timer), og så spiser han fint i løbet af eftermiddagen og aftenen. Men problemet er, at han ikke kan holde sig vågen helt til kl. 20-21 hvor vi plejer at putte ham. Han er træt allerede kl. 18.30. Så der bliver vi nødt til at ligge ham i seng. Og så vågner han igen ca. kl. 22.30-23, og får her vælling. Så vågner han igen mellem 3 og 4, og den eneste måde vi får ham til at falde til ro på, er at give ham vælling igen. Så sover han videre til kl. 6.30-7.30.
Ligger vi ham for tidligt i seng? Skal vi undgå flasken om natten og evt hvordan? Han har før sovet igennem, men kun en kort periode. Ved godt det ændrer sig hele tiden.
Han er meget aktiv når han er vågen om dagen, og han er en stærk lille gut. Han kravler næsten og har gjort det et stykke tid. Han kan også næsten sætte sig op selv fra at ligge på maven. Så han udvikler sig meget og hurtigt synes vi i forhold til hvad han måske "normalt" skulle kunne nu. Måske det har noget at sige?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
L og N