Brev:
At falde i søvn selv - 9 mdr.
2. oktober 2010
Alder:
9 mdr.
At falde i søvn selv - 9 mdr.
Hej Helen
Jeg har brug for nogle af dine gode råd igen :-) Luna er nu næsten 9 mdr. og vokser og udvikler sig. Hun kan endnu ikke kravle - men er da kommet op på alle fire og rokker frem og tilbage - så det kommer nok. Hun er lige startet i dagpleje igår - og den næste uges tid går med indkøring. Men hun nyder det allerede og synes det er fantastisk bare at kigge på de andre børn.
Det vi skal bruge et godt råd til, er den måde vi putter hende på - dag og aften. Det er egentlig ikke et problem vi har - endnu. Som jeg vist også før har nævnt så har hun fra hun var helt lille nærmest altid faldet i søvn lige efter flasken forlod munden. Så hun er egentlig altid faldet i søvn i vores arme hvorefter vi har kunnet lægge hende uden problemer.
Det kan vi stadig - og det er heller ikke kun hendes far og jeg der kan gøre det - alle kan få hende til at sove på den måde - så derfor har det egentlig ikke været et problem for os - fordi hun nyder trygheden og putningen er aldrig en kamp.
Men når hun nu starter for alvor i DP, så kan hun jo ikke sidde med hende til hun falder i søvn - og hun vil derfor lægge hende i barnevogn el. weekend seng (alt efter hvad hun kan vænne Luna til :-) ) mens hun endnu er vågen. Det er jeg egentlig ikke så nervøs for, for vores DP har helt styr på det og jeg tror også det er noget andet når det er en ny der putter og Luna lærer at her gør man det sådan.
Men jeg synes jo det kunne være smart hvis vi herhjemme også begynder at putte så hun ikke falder i søvn hos os - så det vil blive det samme i DP og derhjemme. Også med tanke på at hun nu ikke længere får flaske inden formiddagslur og den inden middagsluren er også snart væk. Hun forbinder ikke flasken med at sove - dvs. at om formiddagen, hvor hun ikke får flaske, kan man sagtens sætte sig med hende og hun slapper af og i løbet af 5 min. sover hun og så lægger vi hende.
Så det jeg skal bruge dit råd til er jo selvfølgelig hvordan vi griber det an når hun skal lære selv at falde i søvn.. Jeg vil jo gerne undgå at det bliver med alt for meget skrig og skrål og vi er absolut ikke til "Godnat og sov godt metoden".
Herhjemme har vi en ide om at, hvis hun føler at det at falde i søvn er noget dejligt og trygt, ja så vil det følge hende altid og det er egentlig også derfor hun har fået lov til at falde i søvn hos os.
Puha - det blev en lang smøre igen - men jeg glæder mig til at høre dine tanker om hvordan vi griber ovenstående an.
God weekend.
Hilsner fra Kristina