At falde i søvn selv - 9 mdr.

2. oktober 2010

Kategori:
Alder:
9 mdr.

At falde i søvn selv - 9 mdr.

Hej Helen

Jeg har brug for nogle af dine gode råd igen :-) Luna er nu næsten 9 mdr. og vokser og udvikler sig. Hun kan endnu ikke kravle - men er da kommet op på alle fire og rokker frem og tilbage - så det kommer nok. Hun er lige startet i dagpleje igår - og den næste uges tid går med indkøring. Men hun nyder det allerede og synes det er fantastisk bare at kigge på de andre børn.

Det vi skal bruge et godt råd til, er den måde vi putter hende på - dag og aften. Det er egentlig ikke et problem vi har - endnu. Som jeg vist også før har nævnt så har hun fra hun var helt lille nærmest altid faldet i søvn lige efter flasken forlod munden. Så hun er egentlig altid faldet i søvn i vores arme hvorefter vi har kunnet lægge hende uden problemer.

Det kan vi stadig - og det er heller ikke kun hendes far og jeg der kan gøre det - alle kan få hende til at sove på den måde - så derfor har det egentlig ikke været et problem for os - fordi hun nyder trygheden og putningen er aldrig en kamp.

Men når hun nu starter for alvor i DP, så kan hun jo ikke sidde med hende til hun falder i søvn - og hun vil derfor lægge hende i barnevogn el. weekend seng (alt efter hvad hun kan vænne Luna til :-) ) mens hun endnu er vågen. Det er jeg egentlig ...

Annonce

... ikke så nervøs for, for vores DP har helt styr på det og jeg tror også det er noget andet når det er en ny der putter og Luna lærer at her gør man det sådan.

Men jeg synes jo det kunne være smart hvis vi herhjemme også begynder at putte så hun ikke falder i søvn hos os - så det vil blive det samme i DP og derhjemme. Også med tanke på at hun nu ikke længere får flaske inden formiddagslur og den inden middagsluren er også snart væk. Hun forbinder ikke flasken med at sove - dvs. at om formiddagen, hvor hun ikke får flaske, kan man sagtens sætte sig med hende og hun slapper af og i løbet af 5 min. sover hun og så lægger vi hende.

Så det jeg skal bruge dit råd til er jo selvfølgelig hvordan vi griber det an når hun skal lære selv at falde i søvn.. Jeg vil jo gerne undgå at det bliver med alt for meget skrig og skrål og vi er absolut ikke til "Godnat og sov godt metoden".

Herhjemme har vi en ide om at, hvis hun føler at det at falde i søvn er noget dejligt og trygt, ja så vil det følge hende altid og det er egentlig også derfor hun har fået lov til at falde i søvn hos os.

Puha - det blev en lang smøre igen - men jeg glæder mig til at høre dine tanker om hvordan vi griber ovenstående an.

God weekend.

Hilsner fra Kristina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os