Vil stadig spise midt om natten

25. september 2010

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Vil stadig spise midt om natten

Kære Helen,

Så er vi her igen. Efter en stor kamp om sutten er vores 6.5 mdr datter endelig begyndt at sove bedre om natten. Vi er ikke hele vejen og mangler stadig at arbejde på dags-lurerne.

Hendes plan ser pt. ud som følger (ca-tider):

kl.07.00 Vågner
kl.07.30 Morgenmad, hirsegrød eller havregrød med lidt frugtmos
kl.09.30 Ammes og puttes til formiddagslur, sover kun ca. en time
kl.11.30 Frokost, øllebrød eller fuldkornsgrød med frugtmos
kl.12.30 Ammes og puttes til middagslur, sover 45 min.
kl.15.00 Ammes
kl.16.00 Puttes til eftermiddagslur, sover 45 min.
Kl.17.00 Ammes
Kl.18.00 Aftensmad, grøntsagsmos med lidt moset kød (kødet er vi først lige startet op, men dette har vist givet hård mave)
Kl.19.00 Ammes og lægges i seng (sover først 19.30)
Kl.23.00 Ammes
Kl.03.00 Ammes
Kl.06.00 Ammes evt. afhængig af hvornår midt-nat amningen ligger

Jeg ved hun kun burde få 2 lure i denne alder, men når hun kun sover 45 min til en time er hun simpelthen for træt ...

Annonce

... til at klare sig med 2 lure.

Mit ene spørgsmål omhandler midt-nat amningen. Da vi begyndte med grød og mos sprang hun den over og jeg tænkte ”herligt”, men nu er hun begyndt at blive sulten igen og jeg har prøvet at skubbe midt-nat amningen, men dette resulterer bare i at hun vågner hvert 5 minut indtil jeg overgiver mig.

Jeg synes ikke, jeg kan få mere grød og grøntsagsmos i hende til morgen, frokost og aften, så hvad kan vi gøre? Jeg ved, du ofte foreslår frugtmos til formiddag og eftermiddag, men er det ikke for mange ”søde sager” og mætter det overhovedet?

Andet spørgsmål jeg har, omhandler hendes dyne. Når jeg vågner ligger hun altid uden dyne. Dette skyldes at hun ruller frem og tilbage i søvne (vil allerhelst ligge på siden og sove) og i processen mister hun dynen. Hun har selvfølgelig sparkedragt på, så hun bliver ikke ligefrem nedkølet, men hun er heller ikke varm, når man tager hende op og det virker ubehageligt. Er der noget vi kan gøre?

Mange hilsner,
Ane

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Prævention - efter fødsel

Man kan godt blive gravid kort tid efter en fødsel - også selv om man ammer. Har I lyst til at genoptage jeres sexliv, er det derfor en god idé at finde en brugbar præventionsform.

Så længe du ammer, bør du ikke tage p-piller eller mini-piller, fordi østrogen nedsætter mælkeproduktionen, og fordi man endnu ikke kender langtidsvirkningerne, når medicinen går i modermælken.

I stedet kan det være en god idé at bruge kondom, også fordi det beskytter dig mod infektion....

Læs mere i Babylex

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren