Brev:
Vil stadig spise midt om natten
25. september 2010
Alder:
6 mdr.
Vil stadig spise midt om natten
Kære Helen,
Så er vi her igen. Efter en stor kamp om sutten er vores 6.5 mdr datter endelig begyndt at sove bedre om natten. Vi er ikke hele vejen og mangler stadig at arbejde på dags-lurerne.
Hendes plan ser pt. ud som følger (ca-tider):
kl.07.00 Vågner
kl.07.30 Morgenmad, hirsegrød eller havregrød med lidt frugtmos
kl.09.30 Ammes og puttes til formiddagslur, sover kun ca. en time
kl.11.30 Frokost, øllebrød eller fuldkornsgrød med frugtmos
kl.12.30 Ammes og puttes til middagslur, sover 45 min.
kl.15.00 Ammes
kl.16.00 Puttes til eftermiddagslur, sover 45 min.
Kl.17.00 Ammes
Kl.18.00 Aftensmad, grøntsagsmos med lidt moset kød (kødet er vi først lige startet op, men dette har vist givet hård mave)
Kl.19.00 Ammes og lægges i seng (sover først 19.30)
Kl.23.00 Ammes
Kl.03.00 Ammes
Kl.06.00 Ammes evt. afhængig af hvornår midt-nat amningen ligger
Jeg ved hun kun burde få 2 lure i denne alder, men når hun kun sover 45 min til en time er hun simpelthen for træt til at klare sig med 2 lure.
Mit ene spørgsmål omhandler midt-nat amningen. Da vi begyndte med grød og mos sprang hun den over og jeg tænkte ”herligt”, men nu er hun begyndt at blive sulten igen og jeg har prøvet at skubbe midt-nat amningen, men dette resulterer bare i at hun vågner hvert 5 minut indtil jeg overgiver mig.
Jeg synes ikke, jeg kan få mere grød og grøntsagsmos i hende til morgen, frokost og aften, så hvad kan vi gøre? Jeg ved, du ofte foreslår frugtmos til formiddag og eftermiddag, men er det ikke for mange ”søde sager” og mætter det overhovedet?
Andet spørgsmål jeg har, omhandler hendes dyne. Når jeg vågner ligger hun altid uden dyne. Dette skyldes at hun ruller frem og tilbage i søvne (vil allerhelst ligge på siden og sove) og i processen mister hun dynen. Hun har selvfølgelig sparkedragt på, så hun bliver ikke ligefrem nedkølet, men hun er heller ikke varm, når man tager hende op og det virker ubehageligt. Er der noget vi kan gøre?
Mange hilsner,
Ane