Brev:
Hvad kan vi gøre for at få vores datter til at sove?
22. september 2010
Alder:
9 mdr.
Hvad kan vi gøre for at få vores datter til at sove?
Kære Helen
Det kører rundt i hovedet på mig... hvad kan vi gøre for at få vores datter til at sove??
Jeg har skrevet til dig før, men ikke beskrevet vores datter fra den fantastiske dag hun kom til verdenen.
Hun blev født med et brækket kraveben, da hun blev hjulpet ud med et par kyndige hænder af jordemoderen. Vi havde en fin fødsel, men det var bare lige til sidst, vi skulle have lidt hjælp. Fik kolik da hun var ca. en måned - det varede ca. i 2 måneder.
Men hun har altid været gladest hos mig, ville ikke ligge meget alene.. ville ikke sidde alene, da hun blev større. Faktisk ville hun bare være hos mig eller sin far.
Nu kravler hun rundt, har glimt i øjnene, griner og farer rundt efter sin storesøster.. men hun skal vide hvor jeg er.
Det jeg egentligt vil frem til er, har min datter bare brug for mere tryghed end normalt.. er det derfor hun ikke kan sige farvel til dagen, til mig, om natten?
Jeg er ikke i tvivl om at jeg har holdt min datter meget tæt til mig. Synes det var så synd for hende at hun brækkede kravebenet, synes det var så synd for hende hun skulle græde og være utryg et par timer hver aften i 2 måneder. Bagefter har jeg nok holdt hende meget tæt.. for hun skulle i hverfald ikke føle sig alene og utryg.
Hun har sovet inde hos os, men der sov hun rigtig dårligt. Vågnede hver anden time. Nu har hun fået sit eget værelse.. men det er ikke blevet bedre. Hun står op i sengen, venter på vi kommer ind til hende. Vi ligger hende ned og siger godnat nu skal du sove. Nogle gange får hun sutten, andre gange ikke.
Jeg er meget løsnings søgende... har jo læst din bog. Men kan simpelthen ikke se hvordan vi kan hjælpe hende/os. Jeg ammer hende inden hun skal sove. Ca ved 24.00 tiden og nogle gange om morgenen ved 5 tiden.
Jeg tænker nogle gangen at hun står og venter på at hun skal have bryst?? Det er også som om hun også vågner for meget når hun får bryst!!
Hun vågner rigtig mange gange inden vi går i seng, og hun er vågen for hun står op!! Om natten efter kl 24, kan det være kl 1.30, 3, 4.30 (ammer hende), hvis den er over 5 vågner hun med garanti op og kan ikke sove videre.
Sikke et langt brev.. når søvnen mangler, så glipper overblikket til at finde løsningerne. Så måske kan du se løsningen.
Måske bør du vide at hun ikke er så tryg ved andre, ikke engang familien. Vil bare selv søge dem hun er interesseret i, men vil i sit eget tempo. Vil ikke op, vil gerne smile og tale.. tages hun op af andre, græder hun!!
Hun sover fint om dagen, er glad og aktiv!!
Venlig hilsen
Anja