Putning og amning - 11 mdr.

14. september 2010

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Putning og amning - 11 mdr.

Hej Helen!

Jeg har en vidunderlig guldklump som fylder 11 måneder. Han kan næsten gå.. Han tager mange skridt ad gangen men nogle gange er det lidt svært at holde balancen.. men det simpelthen så sødt. Han er så nysgerrig og piller ved alt.. han vil ikke gå glip af noget!! smiler...

Jeg har før hen skrevet til dig vedrørende amning, da jeg stadig ammer min søn.. Jeg synes jeg har lidt svært med og trappe ned med det. Han spiser fint i løbet dagen og er begyndt kun at sove til middag nu. Men det en helt ny rytme han lige er begyndt på. Normalt sover han både formiddag og eftermiddag. Desværre føler jeg at den eneste måde jeg kan få ham til at falde i søvn på er ved at amme ham.. han bliver urolig og jeg kan mærke at han vil have bryst. Hvordan kan jeg lad være med at amme ham der og få ham til at falde i søvn.. uden at han bliver overtræt og ulykkelig.. jeg kan bare ikke forestille mig det.. han bruger hellere ikke sut.

Om aften ligger jeg ham til at sove ved en 20.00-21.00 tiden og der plejer jeg at ligge ned med ham og give ham bryst.. Så ved han bare det en sengetid.. de fleste gange falder han i søvn noget tid efter så ...

Annonce

... ligger jeg ham i sin egen seng på sit værelse.. men synes at på det sidste har han drukket det mælk han vil have og så sætter han sig op og ruller rundt i sengen.. han virker rigtig træt men han rejser sig op og ruller lidt rundt og putter ind til mig til sidst men falder ikke rigtig i søvn. Jeg skal nærmest lad som om jeg sover, nogle gange hjælper det andre gange går den ikke.

Har også prøvet at ligge ham i sin egen seng og putte ham lidt men han rejser sig op med det samme og snakker.. jeg lukker døren lidt i men han begynder at græde og han stopper ikke før jeg tager ham op. Jeg har intet imod at ligge ham til at sove ved at give ham bryst og ligge ved siden af ham.. Men på et tidspunkt skal han jo ikke have bryst mere og det bliver nok et problem når han skal puttes tror du ikke? og nogle gange kan han også vågne op om natten og være lidt urolig og jeg ender altid med at give ham bryst. Har prøvet at trøste ham lidt og vugge ham lidt men det virker ikke rigtig.. burde han overhovedet få mælk om natten?

Jeg håber du kan give mig nogle god råd!!!!Ser frem til at høre fra dig!

De varmeste hilsner
fra mor til en dejlig guldklump!!!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Suttebehov

Alle nyfødte fødes med en sutterefleks, der både giver dem tryghed og mad og dermed er en livsnødvendig refleks.

Et meget fortidlig født barn kan godt mangle sutterefleks, men det vil ofte være en af de første reflekser man ser hos barnet.

Nogle børn har et stort suttebehov og her kan sundhedsplejersken anbafale at man giver barnet en sut. Andre børn bruger deres sutterefleks ved brystet og foretrækker dette fremfor en "narresut". I princippet skal det lille barn...

Læs mere i Babylex

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!