Brev:
Putning og amning - 11 mdr.
14. september 2010
Alder:
11 mdr.
Putning og amning - 11 mdr.
Hej Helen!
Jeg har en vidunderlig guldklump som fylder 11 måneder. Han kan næsten gå.. Han tager mange skridt ad gangen men nogle gange er det lidt svært at holde balancen.. men det simpelthen så sødt. Han er så nysgerrig og piller ved alt.. han vil ikke gå glip af noget!! smiler...
Jeg har før hen skrevet til dig vedrørende amning, da jeg stadig ammer min søn.. Jeg synes jeg har lidt svært med og trappe ned med det. Han spiser fint i løbet dagen og er begyndt kun at sove til middag nu. Men det en helt ny rytme han lige er begyndt på. Normalt sover han både formiddag og eftermiddag. Desværre føler jeg at den eneste måde jeg kan få ham til at falde i søvn på er ved at amme ham.. han bliver urolig og jeg kan mærke at han vil have bryst. Hvordan kan jeg lad være med at amme ham der og få ham til at falde i søvn.. uden at han bliver overtræt og ulykkelig.. jeg kan bare ikke forestille mig det.. han bruger hellere ikke sut.
Om aften ligger jeg ham til at sove ved en 20.00-21.00 tiden og der plejer jeg at ligge ned med ham og give ham bryst.. Så ved han bare det en sengetid.. de fleste gange falder han i søvn noget tid efter så ligger jeg ham i sin egen seng på sit værelse.. men synes at på det sidste har han drukket det mælk han vil have og så sætter han sig op og ruller rundt i sengen.. han virker rigtig træt men han rejser sig op og ruller lidt rundt og putter ind til mig til sidst men falder ikke rigtig i søvn. Jeg skal nærmest lad som om jeg sover, nogle gange hjælper det andre gange går den ikke.
Har også prøvet at ligge ham i sin egen seng og putte ham lidt men han rejser sig op med det samme og snakker.. jeg lukker døren lidt i men han begynder at græde og han stopper ikke før jeg tager ham op. Jeg har intet imod at ligge ham til at sove ved at give ham bryst og ligge ved siden af ham.. Men på et tidspunkt skal han jo ikke have bryst mere og det bliver nok et problem når han skal puttes tror du ikke? og nogle gange kan han også vågne op om natten og være lidt urolig og jeg ender altid med at give ham bryst. Har prøvet at trøste ham lidt og vugge ham lidt men det virker ikke rigtig.. burde han overhovedet få mælk om natten?
Jeg håber du kan give mig nogle god råd!!!!Ser frem til at høre fra dig!
De varmeste hilsner
fra mor til en dejlig guldklump!!!