Brev:
Vågner konstant - 10 mdr.
11. august 2010
Alder:
10 mdr.
Vågner konstant - 10 mdr.
Hej Helen
Jeg har en dreng på 10 mrd, hvis nattesøvn snart driver mig ud i en depression.
Selve aftenputteriet er præcist ligesom et brev du har besvaret til en her i juli, han skriger når vi nærmer os hans værelse og især sengen, men der er ingen putteproblemer i vores seng, hvor han selv kan falde i søvn. Jeg flytter ham så efter en halv times tid hvor han ofte sover en 3 timer, evt med en kort opvågning efter sut.
Men så står den en masse opvågninger resten af natten, hvor nogle få kan stoppes med lidt vand og sut, lidt flere ved at tage ham op og ind i vores seng, og så de sidste hvor kun bryst hjælper (ca kl 4-5). Han sover meget uroligt, selv i vores seng.
Der er intet med hans ører. Han har dog medfødt torticollis, som blev tildels fejlbehandlet i starten med kun kiropraktor, så han har haft ondt ca det første halve år af hans liv. Nu er han udspændt, går stadig til fysioterapi men er efterhånden næsten lig en rask dreng, mangler kun en smule styrke i halsen.
Han måler 76 og vejer 10 kilo. Spiser ok om dagen, dog forholdsvis ofte, i en vågenperiode på ca 3 timer får han mad lige når han vågner og inden han sover igen. Han får aftengrød, som han nogle dage dog ikke vil have. Får bryst inden sovetid, ved dog ikke hvor meget der efterhånden er. NÆGTER at tage imod flaske, fra hverken mig eller andre.
Er det mon ren tryghed eller kan det være sult. Jeg vil virkelig gerne snart stoppe helt med at amme, for trænger til at han snart kan blive passet af andre end mig om natten.
Han er i øvrigt ekstremt lydsensitiv, bliver meget nemt bange ved fx elpisker, og vågner helt sikkert om natten hvis fx storbror vågner. Sådan har hans bror også været og er.
Jeg har lige bestilt din bog, men håber også du måske har nogle personlige råd.
På forhånd tak!
Dianka