Vågner konstant - 10 mdr.

11. august 2010

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Vågner konstant - 10 mdr.

Hej Helen

Jeg har en dreng på 10 mrd, hvis nattesøvn snart driver mig ud i en depression.

Selve aftenputteriet er præcist ligesom et brev du har besvaret til en her i juli, han skriger når vi nærmer os hans værelse og især sengen, men der er ingen putteproblemer i vores seng, hvor han selv kan falde i søvn. Jeg flytter ham så efter en halv times tid hvor han ofte sover en 3 timer, evt med en kort opvågning efter sut.

Men så står den en masse opvågninger resten af natten, hvor nogle få kan stoppes med lidt vand og sut, lidt flere ved at tage ham op og ind i vores seng, og så de sidste hvor kun bryst hjælper (ca kl 4-5). Han sover meget uroligt, selv i vores seng.

Der er intet med hans ører. Han har dog medfødt torticollis, som blev tildels fejlbehandlet i starten med kun kiropraktor, så han har haft ondt ca det første halve år af hans liv. Nu er han udspændt, går stadig til ...

Annonce

... fysioterapi men er efterhånden næsten lig en rask dreng, mangler kun en smule styrke i halsen.

Han måler 76 og vejer 10 kilo. Spiser ok om dagen, dog forholdsvis ofte, i en vågenperiode på ca 3 timer får han mad lige når han vågner og inden han sover igen. Han får aftengrød, som han nogle dage dog ikke vil have. Får bryst inden sovetid, ved dog ikke hvor meget der efterhånden er. NÆGTER at tage imod flaske, fra hverken mig eller andre.

Er det mon ren tryghed eller kan det være sult. Jeg vil virkelig gerne snart stoppe helt med at amme, for trænger til at han snart kan blive passet af andre end mig om natten.
Han er i øvrigt ekstremt lydsensitiv, bliver meget nemt bange ved fx elpisker, og vågner helt sikkert om natten hvis fx storbror vågner. Sådan har hans bror også været og er.

Jeg har lige bestilt din bog, men håber også du måske har nogle personlige råd.

På forhånd tak!

Dianka

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Annonce

Viden om børn:

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Spinat

Når børn er 6 mdr gamle må de gerne begynde at få lidt spinat.

Du skal dog være opmærksom på, at spinat indeholder Nitrat, og det bør derfor ikke fylde mere end 1/10 af portionen eller alternativt kun gives med 14 dages mellemrum.

Læs mere i min bog Helens bog om børn og mad

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder