Vågner konstant - 4 mdr.

2. august 2010

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Vågner konstant - 4 mdr.

Hej Helen

Jeg har virkelig prøvet at trække den, denne her gang, for at se om jeg ikke selv kunne løse det eller om det ikke blev bedre af sig selv, men jeg er nødt til at skrive til dig igen, for at høre om du kan give mig et råd.

Jeg er virkelig ved at være træt af situationen herhjemme. Jeg skrev til dig, da min datter var 6 uger, da hun var blevet tiltagende grædende og urolig. Hun er nu 4,5 måned gammel, og det er bare eskaleret med hendes græden og uro. Dengang bød jeg hende mme efter hver amning, hvor hun faktisk tog en del indimellem. Dog uden effekt på hendes uro. Nu ammes hun fortsat fuldt og er ikke sulten mere efter hun har ammet.

Som jeg har fortalt dig tidligere skreg hendes storesøster konstant fra hun var 3 uger til hun blev 4 måneder så jeg troede egentlig jeg havde taget min del men åbenbart ikke. Denne gang er det bare ligesom omvendt og jeg synes ikke det bliver bedre men nærmest modsat.

Som tidligere fortalt ammer jeg hende fuldt ud.
Vores dag forløber således: Vi står op ved 5-6 tiden hvor hun forinden lige er ammet. Ganske langsomt op af formiddagen bliver hun mere og mere urolig og grædende. Kl 8 forsøger jeg at få hende til at sove igen, hvor hun lige er ammet forinden. Nogle gange køres hun i søvn i barnevognen andre gange går jeg med hende alt efter hvor ophidset hun er. Så sker der det som så gentager sig resten af dagen. Hun vågner konsekvent efter 10-15 minutter!!!

Jeg prøver at lulle hende videre i søvnen. Dette lykkedes nogle gange, hvor hun så igen sover 10 min og andre gange er hun blevet for frisk af denne lille powernap og er umulig at få til at sove igen. Så kommer hun op og vi leger men lynhurtigt bliver hun grædende igen, hun ammes og vi prøver at putte igen. Sådan kører resten af dagen. Hun bliver ammet ca hver 2-3 time og spiser ...

Annonce

... indimellem meget effektivt og andre gange bare små måltider.

Formiddagen og middag forløber så ganske forfærdeligt og op af dagen og aftenen bliver hun mindre grædende, men stadig grædende. Om aftenen lykkedes det os så at få hende til at sove alt mellem kl 20-22 tiden og hun sover til kl ca 5-6 tiden afbrudt af ca 2 amninger.

Jeg aner ikke mit levende råd for hvad der er galt.

Selvfølgelig er hun træt for om dagen sover hun jo sammenlagt kun alt mellem 20 min og 1 time hvilket jo er alt for lidt for en på hendes alder, men hun vågner jo konstant op. Jeg har også forsøgt når hun fx er faldet i søvn i barnevognen at blive ved med at gå, gå og gå med den men alligevel vågner hun op efter 10-15 min og er "frisk". Jeg har også prøvet at lægge med hende i vores seng om dagen og amme hvorefter hun falder i søvn men også her sker det samme.

Folk siger at hun har ondt i maven, at hun har refluks, at hun er sulten og en masse andet, men jeg aner virkelig ikke hvad det kan være. Vi er så småt begyndt med grød, men det er som om hun ikke kan samle sig om det og sidste gang kastede hun op efterfølgende.

Min datter tager desværre heller ikke sut. Jeg har forsøgt alle slags men hun tygger bare på den og ved ikke rigtig hvad hun skal med den.

Det skal dog siges at hun i perioder imellem gråden og klynken også tit er mild og smilende men det er som om der er noget der generer hende. Altså jeg føler ikke rigtig at det handler om temperament ligesom jeg følte med hendes storesøster fx som bare virkede vred. Hun er undersøgt ved kiropraktor og der var ikke noget.

Jeg håber jeg har fået alle detaljer med og håber virkelig du kan hjælpe mig, da hun er fuldtidsbeskæftigelse og mere til, og det går bare ikke, når jeg også har et andet barn at være der for.

Med venlig hilsen
en lidt træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder