Brev:
Pludselig svær at putte
4. august 2010
Alder:
12 mdr.
Pludselig svær at putte
Kære Helen
Det er rigtig længe siden jeg har skrevet til dig, og det går bare rigtig godt med vores skønne pige, som er blevet 1 år.
Dog er der sket ændringer i hendes sovevaner gennem den sidste tid.
For godt 1 måned siden kunne vi ikke længere putte hende i hendes seng, som vi ellers altid har været i stand til. Selv om hun var træt og nærmest faldt i søvn i vores arme, blev hun helt ulykkelig når hun kom ned i sin seng og skeg i vilden sky. Efter nogle dage blev vi enige om at hun nok havde brug for at være hos os, da hun faldt til ro når hun kom i vores seng og straks faldt i søvn. Dette var i forbindelse med vuggestuestart.
I løbet af ferien har vi været flere forskellige steder og har valgt at putte hende hvor vi sover, og det er vi fortsat med nu hvor vi er hjemme. Hun kravler stadig, men rejser sig op og vil næsten ikke engang være på arm da hun skal ned på jorden og kravel - og gerne op og ned af ting:-)
Nu er der dog sket flere ændringer... selv om hun virker træt kan hun ikke falde i søvn. Hun vender sig om og kravler rundt. Når vi lægger hende ned græder hun og kan ikke finde ro. Vi har både prøvet at putte inden hun virker træt og strække den, med mønsteret er det samme.
Tror du vi skal være hårde og putte hende i hendes egen seng igen? Lige nu kan vi ikke gå fra hende da hun kan falde ned fra vores seng og slå sig.
Det er også noget af en udfordring når vi er alene med hende og hendes storesøster på 4 år. Hun har nemlig også brug for os for tiden og det er svært når lillesøster ligger og skriger.
Når jeg er alene med dem putter jeg nogle gange dem begge i vores seng. Desværre synes storesøster at det er lidt for hyggeligt og prøver at få den lille til at grine. Det resulterer i grineflip fra dem begge og langstrakt putning. Meget hyggeligt meeen..
Har også overvejet snart at få den lille ind på storesøsters værelse da vi ikke har får meget plads - tror du det kan lade sig gøre?
Hvad tænker du at vi skal gøre lige nu får at få den lille til at sove? Skal lige sige at det overhovedet ikke hjælper at sidde ved siden af hendes seng og holde i hånd. Hun skriger når hun bliver løftet ned i sengen. Kan vi gøre det til at trygt sted at være?
Er ved at køre træt i at bruge så lang tid i vores seng hver aften, og håber virkelig du kan hjælpe os.
Kærlig hilsen