Pludselig svær at putte

4. august 2010

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Pludselig svær at putte

Kære Helen

Det er rigtig længe siden jeg har skrevet til dig, og det går bare rigtig godt med vores skønne pige, som er blevet 1 år.
Dog er der sket ændringer i hendes sovevaner gennem den sidste tid.

For godt 1 måned siden kunne vi ikke længere putte hende i hendes seng, som vi ellers altid har været i stand til. Selv om hun var træt og nærmest faldt i søvn i vores arme, blev hun helt ulykkelig når hun kom ned i sin seng og skeg i vilden sky. Efter nogle dage blev vi enige om at hun nok havde brug for at være hos os, da hun faldt til ro når hun kom i vores seng og straks faldt i søvn. Dette var i forbindelse med vuggestuestart.

I løbet af ferien har vi været flere forskellige steder og har valgt at putte hende hvor vi sover, og det er vi fortsat med nu hvor vi er hjemme. Hun kravler stadig, men rejser sig op og vil næsten ikke engang være på arm da hun skal ned på jorden og kravel - og gerne op og ned af ting:-)

Nu er der dog sket flere ændringer... selv om hun virker træt kan hun ikke falde i søvn. Hun vender sig om og kravler rundt. Når vi lægger hende ned græder hun og kan ikke finde ro. Vi har både prøvet at putte inden hun virker ...

Annonce

... træt og strække den, med mønsteret er det samme.

Tror du vi skal være hårde og putte hende i hendes egen seng igen? Lige nu kan vi ikke gå fra hende da hun kan falde ned fra vores seng og slå sig.

Det er også noget af en udfordring når vi er alene med hende og hendes storesøster på 4 år. Hun har nemlig også brug for os for tiden og det er svært når lillesøster ligger og skriger.
Når jeg er alene med dem putter jeg nogle gange dem begge i vores seng. Desværre synes storesøster at det er lidt for hyggeligt og prøver at få den lille til at grine. Det resulterer i grineflip fra dem begge og langstrakt putning. Meget hyggeligt meeen..

Har også overvejet snart at få den lille ind på storesøsters værelse da vi ikke har får meget plads - tror du det kan lade sig gøre?

Hvad tænker du at vi skal gøre lige nu får at få den lille til at sove? Skal lige sige at det overhovedet ikke hjælper at sidde ved siden af hendes seng og holde i hånd. Hun skriger når hun bliver løftet ned i sengen. Kan vi gøre det til at trygt sted at være?

Er ved at køre træt i at bruge så lang tid i vores seng hver aften, og håber virkelig du kan hjælpe os.

Kærlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger