1 årig vågner og vil kun sove hos mor

9. juli 2004

Kategori:
Alder:
12 mdr.

1 årig vågner og vil kun sove hos mor

Hej Helen

Min søn er idag blevet 1 år og det har fået mig til at tænke på, om vores natlige "rutiner" er smarte at fortsætte med...

Han puttes i sin egen seng ved 20 tiden og falder for det meste i søvn hurtigt (jeg bliver i værelset til han sover).
Han sover i vores soveværelse og omkring midnat vågner han og græder til jeg tager ham op og over i vores seng. Her ligger han så resten af natten og bliver ammet når han vil.

Det hjælper ikke at prøve at putte ham i egen seng igen, han bliver helt fortvivlet! Men det er ret ...

Annonce

... hårdt at dele seng med ham en hel nat (især den konstante amning er hård).

Det har varet i ca 1 md nu. Før vågnede han kun kl 4-5 stykker, hvorefter han kom over i vores seng og det var FINT!

Han er glad og tryg i hverdagen, men er nok blevet lidt mere mor-syg på det sidste.

Det jeg gerne vil, er at han skal sove i sin egen seng det meste af natten. Hvordan kommer vi tilbage til den gamle rutine? Han er jo så stor nu at han udmærket ved hvad han vil og ikke vil!!!

Håber du kan hjælpe - tak for en meget dejlig brevkasse!!

Lotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!