Brev:
1 årig vågner og vil kun sove hos mor
9. juli 2004
Alder:
12 mdr.
1 årig vågner og vil kun sove hos mor
Hej Helen
Min søn er idag blevet 1 år og det har fået mig til at tænke på, om vores natlige "rutiner" er smarte at fortsætte med...
Han puttes i sin egen seng ved 20 tiden og falder for det meste i søvn hurtigt (jeg bliver i værelset til han sover).
Han sover i vores soveværelse og omkring midnat vågner han og græder til jeg tager ham op og over i vores seng. Her ligger han så resten af natten og bliver ammet når han vil.
Det hjælper ikke at prøve at putte ham i egen seng igen, han bliver helt fortvivlet! Men det er ret hårdt at dele seng med ham en hel nat (især den konstante amning er hård).
Det har varet i ca 1 md nu. Før vågnede han kun kl 4-5 stykker, hvorefter han kom over i vores seng og det var FINT!
Han er glad og tryg i hverdagen, men er nok blevet lidt mere mor-syg på det sidste.
Det jeg gerne vil, er at han skal sove i sin egen seng det meste af natten. Hvordan kommer vi tilbage til den gamle rutine? Han er jo så stor nu at han udmærket ved hvad han vil og ikke vil!!!
Håber du kan hjælpe - tak for en meget dejlig brevkasse!!
Lotte