Brev:
Ammes i søvn eller ?
1. august 2010
Alder:
4 mdr.
Ammes i søvn eller ?
Hej Helen
Jeg er mor til min datter på 4 mdr. Jeg skriver til dig, da vi har fået lidt udfordringer ifht at putte vores datter til natten.
Da hun var helt nyfødt ammede jeg hende og lagde hende i vuggen, herefter fik hun sin sut hvis hun vågnede lidt op eller ikke kunne falde til ro. I snart to mdr har hun ikke ville tage sin sut selvom vi har prøvet flere gange (også når hun er vågen og glad).
Jeg har ca. de sidste to mdr ammet hende i søvn, hvis man kan sige det sådan. Hun falder i hvert fald i søvn hos mig. Nu er vi begyndt at prøve et nyt putteritual, da jeg har fået at vide, at det ikke er den bedste måde vi lægger hende på (hun skal helst være vågen, når man lægger hende).
Vi giver hende nattøj og ren ble på, jeg ammer hende og bærer hende så ind i hendes seng, hvor jeg synger en godnat for hende. Alt dette går fint, men når hun har ligget et stykke bliver meget ked af det. Vi reagerer selvfølgelig på hendes gråd og prøver at berolige hende. Det ender som regel med at jeg bliver nødt til at amme for at berolige hende, hvor hun så falder i søvn. Mit spørgsmål er om vi ikke "bare" skal blive ved med at prøve også håbe på at det på et eller andet tidspunkt lykkes?
Jeg ville desuden også spørge dig om det ville være ok at begynde at prøve med lidt vælling om aftenen, da hun vågner ca. hver anden time om natten.
Hun er ellers en glad og tilfreds pige, som trives godt.
Vores dag ser nogenlunde sådan ud:
Kl 07 vågner (ammes nogle gange, afhængig af hvornår hun sidst er blevet ammet tidlig morgen)
Kl 8:30 bliver hun ammet igen (falder også her i søvn hos mig) og sover så videre i sin barnevogn på altanen. Hun sover mellem to og tre timer.
Hun bliver ammet igen når hun vågner fra sin formiddagslur.
Kl 13/14 bliver hun ammet og sover sin eftermiddags lur. Her sover hun ca. 1-2 timer. Bliver igen ammet når hun vågner.
Kl 17/18 sover hun en powernab.
Kl 20/21 kommer hun i seng.
Hun bliver ammet ca. to gange ml. kl. 16 og 20
Hun ammer ca. tre-fire gange om natten.
Glæder mig til at høre fra dig.
Hilsen
mor til en dejlig pige.